Sheila Majid Pandang Serius Insiden Fmfa, Beri Pesanan Di Instagram

Sheila Majid Pandang Serius Insiden Fmfa, Beri Pesanan Di Instagram

Sheila Majid Pandang Serius Insiden Fmfa, Beri Pesanan Di Instagram


Acara terbesar melibatkan penganjuran festival muzik yang bermula Khamis, 13 Mac dan diikuti malam seterusnya menunjukkan petanda negatif yang menjurus kepada aspek keselamatan yang tidak diberi perhatian.

Akibatnya, 6 nyawa menjadi korban di Future Music Festival Asia 2014 (FMFA 2014), yang sepatutnya menjadi agenda yang disokong pihak Tourism Malaysia (Pelancingan Malaysia) bagi menarik pelancong ke Malaysia.

Ekoran daripada insiden ini, penganjur iaitu Livescape Asia Sdn Bhd telah dinasihatkan supaya tidak meneruskan festival muzik terbesar di Asia Tenggara itu dan membatalkan semua persembahan pada hari terakhir iaitu Sabtu, 15 Mac lalu.

Dibarisi lebih ramai barisan pemuzik hebat seantero dunia pada finalefestival itu dan salah seorang dariapada mereka adalah ratu jazz negara, Dato’ Sheila Majid.

Penyanyi yang terkenal dengan lagu Sinaran itu akan ditemani  DJ yang dikenali dengan nama Dangerdisco dijadualkan mula beraksi pada jam 5 petang.

Ia disahkan melalui deskripsi foto di Instagram milik Sheila Majid yang berbunyi “Catch us LIVE tomorrow 15/3/14 Time:1715hrs-1815hrs at #FMFA2014. Premiering Sinaran Reworked by #dangerdisco.

Platform yang sepatutnya menjadi tempat penyanyi ini berkongsi karya terbarunya hasil kerjasama dengan Dangerdisko telah diarahkan tutup.

Rencana untuk mempersembahkan hits Sinaran yang diberi nafas baru itu tidak kesampaian tetapi Dato’ Sheila akur dengan arahan tersebut disamping meninggalkan pesanan kepada anak-anak muda khususnya para peminat muzik.

“Bila mendapat tahu mengenai insiden membabitkan dadah dan penyalahgunaan dikalangan mereka yang datang ia amat mengejutkan saya. Ia merupakan kejadian yang mengecewakan semua orang dan saya sendiri memandang serius perkara yang semakin berleluasa di zaman ini.

“Saya merasakan satu kesedihan yang menghibakan bila mendengar betapa tragiknya insiden ini. Hanya doa yang mampu saya panjatkan agar semuanya dipermudahkan baik buat mangsa mahupun kelurganya,”petikan kata-kata penyanyi tersebut melalui applikasi Whatsapp yang dikirim pengurusnya.

Dato’ Sheila Majid turut memberikan pandangannya secara umum disamping menyelar mereka yang telah merosakkan muzik kerana penyalahgunaan dadah di Instagram miliknya @missmajid . “Music on its own is not bad. Sadly mixing it with negative substance, influences & elements, spoils its reputation.”

Kredit Foto Instagram MissMajid

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers