Karya istimewa sempena Ramadan

RAZIATUL HANUM A. RAJAK

Malaysia, Berita, Gossip, Selebriti, Artis Malaysia, Karya, istimewa, sempena, Ramadan
Buah tangan terbaru 6ixth Sense, Bukan Milik Kita. - Foto Sinar Harian oleh ZULFADHLI ZAKI, Tajaan pakaian dan lokasi : BUTIK OMAR ALI

BAND yang terkenal dengan lagu Tanpa, 6ixth Sense kembali lagi dengan single terbaru mereka sempena bulan Ramadan ini berjudul Bukan Milik Kita.

Malaysia, Berita, Gossip, Selebriti, Artis Malaysia, Karya, istimewa, sempena, Ramadan
6ixth Sense tembusi pasaran Indonesia. - Foto Sinar Harian oleh ZULFADHLI ZAKI

Lagu hasil ciptaan sepenuhnya oleh vokalis mereka sendiri, Adi itu dikatakan berkisar tentang keikhlasan.

Kini, kumpulan yang dianggotai Adi, Gjie, Wan, Ayoy dan Athan sedang giat mempromosikan lagu tersebut.

“Kami dalam rangka mempromosikan single terbaru kami berjudul Bukan Milik Kita. Lagu itu sudah mula disiarkan di radio dan video muziknya sudah ada di YouTube.

“Lagu ini berkonsep ketuhanan dan merupakan hasil ciptaan sepenuhnya oleh Adi dan kami keluarkan bersempena dengan bulan Ramadan ini,” kata 6ixth Sense kepada Sinar Harian Online ketika ditemui pada sesi fotografi hari raya di Butik Omar Ali, Taman Tun Dr Ismail, baru-baru ini.

Mengulas lanjut soal lagu ciptaannya itu, menurut Adi, dia mendapat inspirasi berdasarkan kehidupan yang kita lalui sehari-hari.

“Ia tentang keikhlasan. Pada lirik lagu itu, saya sentuh tentang semua perkara yang ada di dunia ini tidak abadi.

“Saya dapat inspirasi untuk menghasilkan lagu itu melalui keadaan kehidupan di sekeliling kita,” katanya yang turut pernah mencipta beberapa lagu 6ixth Sense sebelum ini.

Ketika ditanya soal kecenderungan band tersebut menghasilkan lagu-lagu ketuhanan, Adi menjawab, “saya sendiri lebih suka lirik-lirik lagu ke arah itu. Sebab kita menyanyi mengguna jiwa dan apabila ia sampai kepada pendengar, ia membawa kesan positif, bukannya negatif,” katanya.

Pada masa sama, 6ixth Sense turut sedang mempromosikan album kompilasi yang menggabungkan lagu-lagu terbaik mereka di Indonesia.

“Kami juga sedang mempromosikan album The Best 6ixth Sense ke Indonesia. Di mana semua lagu-lagu terbaik kami dari album pertama sehingga ketiga akan dikeluarkan di sana,” katanya.

Meskipun mempunyai vokalis dari Indonesia, namun 6ixth Sense masih belum bertapak dengan kukuh di sana.

Akui masih baru di sana, 6ixth Sense kini sedang giat menjalankan promosi di negara jiran itu.

“Kami di Indonesia masih baru lagi. Kami pernah masuk ke pasaran Indonesia sebelum ini tapi tak pernah buat promosi seperti ini.

“Kalau nak cakap tentang peminat, masih belum tahu lagi tapi setakat ini penerimaan terhadap kami baik. Kalau peminat Indonesia yang tinggal di Malaysia mungkin kami sudah tidak asing lagi. Tapi di Indonesia sendiri, kami masih baru,” kata Adi.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers