Isu boikot media: Alyah terpukul

RAZIATUL HANUM A.RAJAK

Malaysia, Berita, Gossip, Selebriti, Artis Malaysia, Isu, boikot, media, Alyah, terpukul
Sekali lagi nama Alyah terpalit kontroversi. - Foto Sinar Harian oleh ROSLI TALIB

Alyah Rasa Terpukul


‘SAYA rasa terpukul,” demikian reaksi penyanyi Kisah Hati, Alyah ketika diminta mengulas tentang kontroversi yang mengaitkan namanya, baru-baru ini.

Malaysia, Berita, Gossip, Selebriti, Artis Malaysia, Isu, boikot, media, Alyah, terpukul
Alyah menangis ketika menjelaskan situasi sebenar kepada media. - Foto Sinar Harian oleh ROSLI TALIB

Gara-gara sebuah artikel yang dikeluarkan sebuah akhbar tempatan baru-baru ini, nama Alyah hangat diperkatakan apabila pihak pengurusannya didakwa telah mengugut untuk meng‘gam’ akhbar tersebut.

“Saya agak terpinga-pinga kerana saya tidak pernah melemparkan kata-kata yang saya nak ‘banned’ media.

“Sebab saya rasa kerjaya seni saya adalah periuk nasi saya, di mana media yang banyak menyokong saya, cuma apabila benda ini terjadi, ia agak memeranjatkan saya,” katanya ketika ditemui pada sesi rakaman program TV9, Stailista Unplugged, semalam.

Alyah Tiada Sebarang Masalah Dengan media


Alyah akui tidak pernah mempunyai sebarang masalah dengan pihak media sebelum ini.

“Saya rasa agak terpukul juga kerana saya tak ada masalah dengan media. Walaupun mungkin ada sesetengah wartawan menulis yang kurang baik tentang saya, tapi saya anggap itu kerja mereka.

“Tetapi apabila keluarnya artikel, Alyah ‘Gam’ Media?...walaupun ianya dalam bentuk soalan, secara tak langsung, saya telah mengguris hati semua orang. Saya tidak pernah menyatakan perkara itu,” katanya.

Mengulas lanjut mengenai artikel itu, Alyah merasakan ia ditulis dengan mengikut perasaan.

“Sebenarnya saya berkecil hati kerana cara penulisannya seolah-olah dia bercakap dengan saya, sedangkan saya tidak tahu kejadian tersebut.

“Tapi, pada saya perkara itu boleh diselesaikan, ada cara lain lagi. Cuma, artikel itu macam tuduhan. Saya rasa yang menulis itu mungkin menulis dengan perasaan sendiri, bukan dalam keadaan dia bekerja,” katanya.

Penyanyi berusia 32 tahun ini memohon maaf kepada sesiapa sahaja yang mungkin terasa.

“Saya mewakili pihak pengurusan dengan rasa rendah diri ingin meminta maaf kepada sesiapa yang mungkin terasa.

"...daripada isu pereka pakaian, bekas pembantu peribadi saya sehingga perkara yang terjadi sekarang ini, saya mohon maaf dari hujung rambut hingga ke hujung kaki.

“Jika ada waktu dan apabila saya sudah bersedia, saya akan buat sidang akhbar mungkin selepas raya untuk menerangkan satu-satu bagi memulihkan keadaan," katanya dengan nada sebak.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers