Akademi K-Pop Jadi Rahsia Jo Kwon 2AM Terkenal


SEOUL, 17 APRIL 2013:Sebelum bergelar bintang K-Pop, setiap artis perlu menjalani tempoh latihan dan pembelajaran di sebuah akademi khusus sebagai persediaan menjadi penyanyi atau pun pelakon secara profesional.

Difahamkan, tempoh paling kurang untuk menjalani latihan tersebut selama setahun atau 2 tahun.

Bagaimanapun, durasi latihan ini terletak pada individu itu sendiri. Seandainya cepat belajar dan berbakat besar, tempoh latihan boleh disingkatkan lagi.

Pun begitu, ada juga bintang K-Pop terpaksa menunggu masa yang lama dan mendapatkan keputusan dari pengurusan sama ada sudah bersedia untuk bersemuka dengan industri hiburan atau pun tidak.

artis luar negara, berita, gambar, hollywood, bollywood, k-pop, Korea, berita terkini, selebriti, Akedemi K-Pop, jadi, rahsia, Jo Kwon, 2AM, terkenal,


Mungkin ramai tidak tahu, ahli kumpulan 2AM iaitu Jo Kwon,23, merupakan bintang K-Pop yang paling lama menjalani tempoh latihan.

Menurut pihak terdekat Jo Kwon, artis ini terpaksa mengambil masa hampir 8 tahun untuk bersedia jadi penyanyi dan diserapkan masuk dalam kumpulan 2AM.

Apa yang pasti, dalam tempoh latihan tersebut, Jo Kwon difahamkan hampir putus asa sehinggakan mahu menarik diri dari menjadi bintang K-Pop.

Bagaimanapun, penantian dan kesabaran Jo Kwon menimbulkan hasil lumayan apabila dia antara ahli 2AM yang paling popular dan dikenali ramai.

Malah, dia juga mampu membuktikan bahawa dia layak menjadi penyanyi dan artis terkenal sehingga berjaya menempatkan dirinya menjadi duta beberapa jenama terkenal dari Korea Selatan.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers