Samsung’s Cross-Network Mobile App, Bersaing Dengan iPhone?


Facebook, bebo, cross network, mobile application, myspace, samsung


Samsung boleh mencari untuk bersaing dalam industri multimedia mudah alih dengan promosi UK terkini untuk telefon bimbit yang baru f400. Dalam usaha untuk mempromosikan telefon bimbit yang baru, yang mempunyai fokus yang berbeza pada muzik, Samsung menggalakkan permohonan yang tinggal merentasi rangkaian sosial yang pelbagai dan mempunyai akses mudah alih juga.

Permohonan itu, dibangunkan oleh Techlightenment, adalah satu pertandingan untuk mencari muzik yang terbaik dalam tempoh tiga rangkaian: Facebook, MySpace dan Bebo. Pengguna boleh mencari, menemui dan berkongsi kandungan melalui permohonan itu, yang kemudiannya serta-merta dilihat pada kedua-dua rangkaian lain di dalam permohonan yang sama. Ia memberikan satu pengalaman yang menyatukan yang mengurangkan jumlah kerja yang diperlukan untuk seorang pengguna untuk berkongsi maklumat, dan membolehkan pemuzik untuk dipromosikan di seluruh rangkaian oleh peminat mereka. Para artis yang menang untuk ditonjolkan dalam kempen iklan yang akan mempamerkan f400 kepada penonton UK.

Aplikasi mudah alih itu sendiri adalah cukup menarik, dan penggunaan aplikasi rangkaian sosial untuk mempromosikan produk yang baru adalah sama ketara. Peranti media-centric dari Samsung yang menjurus ke arah demografi remaja-awal 20-an, dan dalam mempromosikan telefon bimbit mudah alih sebagai sesuatu yang tidak lebih daripada sekadar membuat panggilan, ia menekankan cara yang berlapis-lapis di mana ia boleh digunakan untuk berkomunikasi dengan rakan-rakan (dan mempromosikan artis-artis). Manakala permohonan ini tidak mungkin membolehkan Samsung untuk terus bersaing dengan iPhone mendominasi, ia tidak akan membantu lagi sepanjang penggunaan peranti mudah alih untuk komputer peribadi.

Terdapat beberapa trend utama yang berlaku dalam industri app mudah alih, dan seseorang boleh berhujah bahawa kebanyakan trend ini banyak berkaitan dengan iPhone, kerana ia membuka pintu bagi mewujudkan aplikasi dan produktiviti mudah alih. Pengeluar lain yang mudah alih dengan serta-merta mula bekerja pada peranti yang lebih media-centric atau mempunyai keupayaan skrin sentuh terhad, dan saya lihat lebih adil saya iklan Blackberry sebulan yang lalu.

Tetapi Samsung bermain 1 trend yang telah berterusan dan terus meningkat untuk beberapa waktu; diberikan keupayaan rangkaian sosial pada peranti mudah alih. Terima kasih untuk membuka platform di Facebook, MySpace dan Bebo, ia menjadi lebih mudah untuk mencipta aplikasi dalaman dengan jangkauan yang lebih luas. Hasilnya, penggunaan aplikasi komunikasi merentas rangkaian merupakan satu lagi trend membangun itu fleshed kerana ia adalah berkaitan dengan laman pihak ketiga atau jenama.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers