Fazurina Jaga Batas Muslimah Bertudung



KUALA LUMPUR, 2 JULAI 2012: Telah lama memasang niat untuk berhijrah, Fazurina atau Siti Fazurina Mohd Famir, 30 memilih ulangtahun kelahirannya yang ke 30 sebagai mencatatkan tarikh bermakna dalam hidupnya apabila terbuka hati untuk berhijab.






Pelakon yang mula dikenali dalam sitkom Puteri dan Dunia Anita itu yang dulu dikenali dengan imej yang seksi kini telah memilih untuk tampil sopan. Namun begitu dia akan terus berlakon dalam apa jua watak yang ditawarkan tapi mahu mengekalkan batas-batas seorang muslimah.


"Dunia lakonan adalah punca rezeki saya dan saya akan terus berlakon tetapi dengan penampilan yang terkini dan saya harap pihak produksi lebih peka dengan tawaran-tawaran lakonan tersebut.


"Walaupun selepas berhijrah semakin banyak tawaran yang saya terima, tetapi terpaksa saya tolak kerana kini saya sudah punya pegangan baru dan saya harus akur kerana bagi saya rezeki ada dimana-mana dan ini saya anggap sebagai dugaan selepas berhijrah.


"Tidak semestinya bertudung tidak boleh menjayakan watak-watak yang jahat mahupun komedi, cuma tidak boleh melanggar batas yang saya tetapkan. Jika sesuai apa salahnya saya terima watak tersebut," ujar pelakon yang dilahirkan pada 9 Jun 1982 ini.


Bagi Fazurina atau lebih mesra disapa Nina memberitahu bahawa perubahan yang dilaluinya kini adalah pilihannya sendiri dan hidayah dan kuniaan yang datang daripadaNya. Individu yang menjadi inspirasi dan menyokong penghijrahannya itu adalah rakan artis Yatt Hamzah.


Fazurina juga memberitahu bahawa dia tidak pernah menyesal kerana sudah lama keinginan itu timbul cuma dia mencari masa yang sesuai untuk melaksanakannya.


Jadi pada 9 Jun baru-baru ini ketika di set Triologi Cinta dia hadir sopan berhijab dan menamatkan scene terakhir dalam siri tersebut bersama penampilan baru dan menerima pelbagai reaksi positif daripada pihak Suhan Movies.


Fazurina juga bakal beraksi dalam drama bersiri terbitan syarikat produksinya sendiri iaitu Tripix Studios berjudul Hana dimana dia akan tampil dalam imej yang sama.






Lebih ayu dan aggun Fazurina memakai tudung daripada dok dedahkan rambutnya, lagipun kalau Fazurina tak pakai tudung muka dia nampak bulat daaa, tak berapa cantik. Tahniah kepada Fazurina sebab berjaya dalam kefidupan bergelar artis Melayu.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers