4 wakil ICC selamat tiba di Belanda selepas ditahan di Libya



THE HAGUE: Empat wakil Mahkamah Jenayah Antarabangsa (ICC) yang ditahan di Libya bulan lalu selepas melawat anak lelaki Muammar Gaddafi selamat tiba di Belanda, kata jurucakap ICC. 






Bagaimanapun, kesengsaraan mereka masih belum berakhir apabila keempat-empat mereka dipanggil ke mahkamah Libya hujung bulan ini bagi melengkapkan proses kehakiman yang dikendalikan ketua pendakwaraya Libya terhadap mereka. Jurucakap ICC, Fadi El-Abdallah, hari ini berkata, empat wakil ICC itu tiba The Hague, tempat mereka bekerja. 


Bagaimanapun, beliau enggan mendedahkan nama lapangan terbang di mana pesawat itu mendarat sebelum 1.00 pagi waktu tempatan dan menambah keempat-empat mereka akan kembali ke pangkuan keluarga dalam masa terdekat. - AFP


Kenapa perlu anak lelaki Muammar Gaddafi ditahan, dan dilawati oleh wakil ICC? Yang wantednya Gaddafi tapi anaknya ppulak yang kena tangkap. Ini bahayanya pengaruh syiah, dorang dah isthihar perang dengan Ahli Sunnah, so berjaga-jagalah kalau korang berjalan makan angin tuw ok?

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers