Memang Dah Sah Konsert Lady Gaga Di Jakarta Batal



JAKARTA 28 MEI 2012: Setelah pelbagai spekulasi yang tidak elok didengar mengenai Lady Gaga, akhirnya sah mengatakan bahawa konsert mega star yang sepatutnya diadakan di Jakarta pada 3 Jun ini telah dibatalkan atas desakan ramai pihak.






Lady Gaga sendiri dilaporkan sangat kecewa dengan keputusan yang terpaksa diterimanya itu.


Khabarnya, polis di Indonesia telah menolak untuk mengeluarkan permit konsert yang menampilkan penyanyi yang mempunyai pengikut tertinggi di Twitter iaitu lebih 25 juta orang.


Ramai pihak di negara seberang, telah menyelar penyanyi popular itu dengan menyifatkannya terlalu vulgar (seksi).


Sebagai negara yang mempunyai masyarakat Islam teramai di dunia, perkara ini dipandang serius oleh Front Pembela Islam (FPI).


FPI dikatakan telah mengugut untuk menghalang Lady Gaga daripada menjejakkan kaki ke bumi Indonesia.


Lebih 50,000 tiket telah dijual dan pihak penganjur khabarnya akan memulangkan semula wang kepada pembeli.


Pihak polis telah memberi kata dua kepada penyanyi itu, iaitu jika Lady Gaga masih mahu mengadakan konsert di negara itu terdapat beberapa peraturan yang perlu dipatuhi.


Dia harus mengurangkan perkara yang akan menimbulkan kontroversi ketika konsertnya berlangsung.


Namun begitu, perkara itu menjadi semakin buruk apabila campur tangan pihak berkuasa dan pemimpin agama yang menentang kehadiran diva pop itu ke negara mereka.


Pihak penganjur Big Daddy, juga mengatakan bahawa mereka terpaksa membatalkan demi keselamatan orang yang akan pergi menonton bukan hanya Lady Gaga sendiri.


Selain itu pihak tertentu telah menyifatkan Lady Gaga sebagai 'pesuruh syaitan' dengan hanya melakukan persembahan memakai pakaian dalam.


Pembatalan itu juga dikatakan satu berita baik buat masyarakat Islam di negara itu.


Sementara itu, FPI juga mengatakan, Indonesia akan terlindung daripada dosa yang dibawakan oleh 'Mother Monster' atau makhluk yang menghancurkan moral manusia.


Mereka juga berharap peminat tidak terus menentang keputusan itu dan bertaubat daripada menyembah Lady Gaga yang disifatkan sebagai syaitan di dunia.


Memang dah diketahui ramai Lady Gaga tu tali barut Illuminati so apa lagi mau kecoh dan kenapa masih orang asyik memuja dan meminati artis ini? Lagu2 dia pun semua berkisarkan Illuminati kalau korang perasan la. Tapi sungguhpun Lady Gaga tali barut Illuminati, bukan semua orang ambil kira bahaya atau kesannya, dok asikkk jugak dengan Gaga ulaa laaa laa jugak.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers