Lady Gaga Geram Dengan Dakwaan Madonna



LOS ANGELES, 12 JUN 2012: Penyanyi Lady Gaga telah mendiamkan diri selepas didakwa Madonna berhubung single terbarunya Born This Way yang mempunyai persamaan dengan lagu Diva Pop itu, Express Yourself baru-baru ini.











Tetapi sekarang Lady Gaga nampaknya tidak dapat lagi berdiam diri selepas penyanyi berusia 53 tahun itu membuat keputusan untuk menyanyikan dua buah lagu tersebut ketika raptai konsert jelajah MDNA.


Menurut laporan Huffington Post, Gaga, 26, telah meluahkan sesuatu semasa konsertnya minggu lepas di Auckland, New Zealand yang seolah-oleh ditujukan kepada Madonna.


"Ia kadang-kadang membuat orang merasa lebih baik tentang diri mereka selepas cuba menjatuhkan orang lain dan mungkin menyeronokkan jika dapat menghina kerja mereka.


"Dan itu tidak menyenangkan saya langsung. Malah membuatkan saya rasa yang saya bukan manusia yang baik.


"Saya tidak mahu untuk melawan balik kerana ia adalah lebih penting kepada saya untuk terus menulis muzik. Kerana tulah yang yang saya pentingkan ketika ini," katanya ketika di tengah-tengah persembahan.


Walaupun bintang itu tidak menyebut Madonna orang yang dimaksudkan, namun kenyataan yang dibuat seolah-olah akan diarahkan pada bintang yang mula-mula menjadi terkenal pada tahun 1983.


Sebelum ini Gaga turut berdepan kecaman hebat daripada pengkritik dan peminat selepas kemunculan beberapa lagu single album tersebut yang didakwa mempunyai persamaan dengan lagu klasik penyanyi lagenda , Madonna.


Sememangnya lagu akan ada persamaan dari segi irama dan lagu, macam kata Allahyarham Tan Sri P.Ramlee, Ibarat irama dan lagu, ianya tidak dapat dipisahkan. Jika dipisahkan antara keduanya, rosaklah lagu, pincanglah irama. Lainkata laa kalau Lady Gaga tu orang planet pluto, dan Madonna tu orang planet Marikh mesti bunyi dia lain tapi masalahnya kan dua-duanya dari planet Bumi?

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers