STRATEGI ROCKEFELLER JADIKAN KITA HAMBA PETROL

STRATEGI ROCKEFELLER JADIKAN KITA HAMBA PETROL


STRATEGI ROCKEFELLER JADIKAN KITA HAMBA PETROL 

Pada awal abad ke-20 ketika manusia menjumpai minyak bumi, Rockefeller telah melihat ia sebagai peluang perniagaan yang besar. Jika manusia boleh dibuat bergantung hidupnya pada minyak, maka keuntungan mereka akan semakin besar, meskipun berbanding keuntungan yang diberikan oleh perniagaan kewangan masih tiada saingan.

Maka mereka membayar Henry Ford (seorang ahli mesin internal combustion yang berbahan bakar minyak) untuk menghasilkan jentera yang menggunakan bahan bakar minyak secara besar-besaran sehingga kos penghasilannya lebih kecil dan boleh dijual dengan harga yang berbaloi.

Di sisi lain mereka memujuk Thomas Alva Edison untuk menghentikan impiannya menghasilkan jentera menggunakan kuasa bateri (kerana akan mengancam perniagaan baru mereka) dengan tawaran menjadi pengurus syarikat General Electric. Sedangkan untuk urusan pengeluaran minyaknya, mereka memberi kepercayaan kepada Rockefeller.

Perusahaan-perusahaan pengangkutan awam yang menggunakan pengangkutan jenis tenaga listrik seperti keretapi, mereka beli untuk digantikan dengan pengangkutan seperti bas yang menggunakan minyak.

Mereka mengarahkan pasukan atau ahli kongsi gelap (mafia), pemerintah yang telah diberi rasuah, dan juga pengaruh melalui media masa untuk menentang pegusaha-pengusaha yang cuba membantah.

Ketika Stanley Meyer, seorang ilmuwan Amerika menemukan alat pengubah air menjadi bahan bakar hidrogen yang murah, beliau ditangkap, kemudian diadili dan terakhir dibunuh.

Sama dengan apa yang telah terjadi terhadap Ezra Pound, sasterawan besar penentang dominasi banker kapitalis dunia. Setelah tidak memiliki alasan untuk menghukum Ezra kerana pemikirannya, Ezra dimasukkan ke hospital sakit jiwa (sasterawan besar yang beberapa muridnya meraih Nobel Sastera dianggap gila?) sehingga mati.

Hal yang sama juga menimpa Joko, penemu (pengasas) blue energy dari Indonesia. Dianggap membahayakan kepentingan para pengusaha perniagaan minyak, beliau diculik, dan dibunuh.

Dan inilah sedikit gambaran keuntungan perniagaan para banker dalam bidang perusahaan minyak. Ketika itu jumlah minyak dunia sekitar 100 juta barrel sehari. Pembiayaan pengeluaran minyak berjumlah $20 per- barrel. Jika harga minyak dunia $50 per-barrel, maka pengusaha minyak mendapat keuntungan $30 per-barrel.

Bererti keuntungan perusahaan minyak global sehari adalah $30 x 100 juta = $30 ribu juta. Dalam setahun keuntungannya adalah $30 ribu juta x 365 = $1.095 trilion.

Rockefeller juga mempunyai universiti sendiri (The Rockefeller University) disamping menguasai 70% telaga-telaga minyak di Arab Saudi, UAE dan Kuwait.

Rockefeller adalah pemegang hartanah terbanyak di seluruh dunia. Dikatakan juga di mana pun negara yang pernah mengalami perang akan ada tanah Rockefeller.

Majalah Forbes juga mengandaikan 50% kekayaan dunia adalah milik Rockefeller. Manakala 50% lagi adalah kepunyaan Rothschild.

Tahukah anda ekonomi dunia dikawal oleh Rothschild & Rockefeller? Bila-bila masa nilai matawang kita boleh dijatuhkannya. Tahukah anda yang negara kita terlalu banyak berhutang?

Berapakah jumlahnya? Dunia sebenarnya tidak pernah aman dari dahulu sehinggalah sekarang. Sedar atau tidak, kita sebenarnya hidup dalam dunia yang sedang berperang, peperangan dari bentuk fizikal ataupun mental (psikologi).

Rockefeller telah berjaya menjadikan kita hamba petrol, manakala Rothschild pula jadikan kita hamba kertas, hamba riba dan paling parah,

....hamba Mind Control.

Petrol, Mind Control.... hmmm.. dekat2 sama la tu..

==================================================================================================================================================================================================================

PALESTIN, OIL WARS, ROTHSCHILD & ROCKEFELLER 

Perang Dunia pertama tercetus pada tahun yang sama minyak dijumpai di Timur Tengah iaitu pada 28 Julai 1914. Di sini, campur tangan Rockefeller dalam permainan politik dunia bermula apabila beliau telah menaja kedua-dua belah pihak yang berperang,

Tentera Bersekutu(Serbia, Rusia, Perancis,Belgium, British dan negara komanwel,Amerika Syarikat, Itali,Jepun,Greece, Romania) dan juga Kuasa-kuasa Pusat (Austria-Hunggary, Jerman,Empayar Uthmaniyyah, Bulgaria).

Perang Dunia Pertama berakhir pada tahun 1918 menyaksikan kekalahan pihak Kuasa-kuasa Pusat. Negara yang kalah terpaksa menyerahkan beberapa kawasan taklukan dan beberapa jajahan kepada pihak bersekutu, termasuk nasib yang tertimpa wilayah-wilayah Turki Uthmaniyyah khususnya Palestin.

Setahun sebelum Perang Dunia Pertama berakhir iaitu pada tahun 1917, Arthur James Balfour telah menghantar surat kepada Lord Rothschild yang merupakan pemimpin Zionis British, dengan mengisytiharkan bahawa Palestin adalah Tanah Air Yahudi yang dikenali selepasnya sebagai Deklarasi Balfour.

Tahun yang sama juga 1917, Presiden Amerika Woodrow Wilson yang sebelumnya neutral dalam Perang Dunia Pertama telah dipujuk oleh para pemimpin Yahudi Amerika telah bertindak mengisytiharkan penyertaan Amerika dalam Perang Dunia Pertama dan menyatakan pendirian beliau sebagai "tidak membantah" Deklarasi Balfour.

Tahun berikut selepas Perang Dunia Pertama berakhir 1919, dalam satu konferensi di Istana Versailles yang dikenali sebagai Konferensi Perdamaian Paris 1919 yang cuba mendamaikan blok sekutu yang menang dan blok kuasa pusat yang kalah. Hasil dari perjanjian ini antaranya tertubuhnya Liga Bangsa-bangsa yang merupakan idea Woodrow Wilson.

Pada tahun 1922 iaitu 3 tahun selepas tertubuhnya Liga Bangsa-bangsa, wilayah Palestin yang sebelumnya bawah Turki Uthmaniyyah kerana kekalahannya dalam Perang Dunia Pertama telah diberi kepada pihak British (negara yang menyokong Zionisme dan Deklarasi Balfour paling kuat) dan diberi nama sebagai Mandat Palestin.

==================================================================================================================================================================================================================

SIAPA YANG BERI PALESTIN KEPADA BRITISH??

Liga Bangsa-bangsa yang beri. Jika sebelum Perang Dunia Pertama, Aliyah Pertama yang merupakan program memindah orang Yahudi ke tanah Palestin sedikit lembab, selepas tamat Perang Dunia Pertama perpindahan Yahudi diteruskan sehingga Aliyah Keempat, namun populasi Yahudi masih belum memberangsangkan.

Sehingga terjadi "Holocaust" yang didakwa sebagai program membunuh Yahudi oleh pihak Nazi Jerman pimpinan Rothschild, Aliyah Kelima perpindahan orang Yahudi ke Mandat Palestin meningkat sehingga seperempat juta orang.Setelah berlaku kemarahan orang Arab dan penduduk dunia ke atas perpindahan yahudi itu, Aliyah Bet (1934-1948) program perpindahan Yahudi secara bawah tanah dijalankan.

Sehinggalah Perang Dunia Kedua pula tercetus 1939 apabila Jerman bawah pemimpin Nazi, Adolf Hitler menyerang Poland.Pada saat akhir perang ini, perpindahan Yahudi ke Palestin meningkat mendadak.

Setelah 6 tahun berlangsung, pada tahun 1945 sekali lagi musuh negara bersekutu yang dulunya dikenali sebagai Kuasa Pusat, dipanggil pula kali ini sebagai Kuasa Paksi telah kalah. Kali ini Liga Bangsa-bangsa dibubarkan dan diganti oleh Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu (PBB) 1945 di California, Amerika Syarikat.

Menariknya, 2 tahun selepas PBB ditubuhkan 1947, British mahu menarik diri dari Mandat Palestin dengan alasan gagal mendamaikan kekerasan Arab-Yahudi di Palestin.Dan pada tahun itulah 1947, PBB mengisytiharkan dua negara iaitu Palestin untuk orang Arab, dan Israel untuk orang Yahudi dalam Resolusi Majlis Umum PBB.

Pada tahun 1948, puak Zionis mengumumkan kemerdekaan negara Israel yang bersetuju akan tanah diberi PBB, namun ditentang keras oleh negara-negara Liga Arab. Maka tercetuslah Perang Arab-Israel 1948.

Setelah tamat perang tersebut pada tahun 1949, Israel dengan rasminya diterima menjadi anggota PBB.

==================================================================================================================================================================================================================

MAKA APA KAITANNYA SEJARAH PALESTIN INI DGN ROCKEFELLER?

Hal itu dapat dilihat pada peristiwa penting berikut:

1) Pertemuan minyak di tanah Arab 1914 dan Perang Dunia Pertama 1914.

2) Deklarasi Balfour 1917 dan penyertaan Amerika bawah Woodrow Wilson 1917.

3) Tamat Perang Dunia Pertama dan tertubuhnya Liga Bangsa-bangsa 1919 dan pemberian Palestin pada British 1922.

4) Perang Dunia Kedua oleh Nazi 1939 dan perpindahan Yahudi dalam Aliyah Bet 1934-1948.

5)Tamat Perang Dunia Kedua dan tertubuhnya Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu 1945 dan pengisytiharan dua negara di Palestin 1947

6) Perang Arab-Israel 1948 dan Israel sebagai anggota PBB pada 1949.

==================================================================================================================================================================================================================

KAITAN ROCKEFELLER DALAM KRONOLOGI DI ATAS ADALAH SEPERTI BERIKUT:

1) Standard Oil tidak mahu monopoli mereka dipecahkan selepas minyak dijumpai di tanah Arab 1914 dan Perang Dunia Pertama 1914 juga dipanggil sebagai "Perang Minyak".

2) Penajaan Rockefeller dalam Perang Dunia Pertama 1914 kepada kedua-dua pihak bersekutu dan kuasa pusat melalui Rockefeller Foundation yang ditubuhkan setahun sebelum itu,1913.

3) Pengaruh Standard Oil di Amerika dan kaitan dengan mendesak Presiden menyertai Perang Dunia Pertama melalui kumpulan "War Hawks" juga bantuan kewangan kepada Liga Bangsa-bangsa.

4) Bantuan kepada Nazi untuk ekonomi Jerman oleh Rockefeller Chase Bank ."The Great Depression"1919 yang punya kaitan Rockefeller-Morgan itulah yang buat naiknya pengaruh Nazi di Jerman 1930.

5) Bantuan kewangan kepada PBB malah tapak PBB di New York juga adalah ihsan Rockefeller.

6) Pembelian tanah dan menaja pembinaan bangunan di Israel contohnya Muzium Arkeologi Rockefeller di Baitulmaqdis (1925).

==================================================================================================================================================================================================================

STRATEGI IBN SAUD & ROCKEFELLER KUASAI WILAYAH ARAB

Dari tahun 1824 itu iaitu zaman Arab Saudi kedua, Ibn Saud terus merangka perancangan untuk berkuasa di wilayah arab dengan tema tajdid ke arah pemurnian Islam bersama kelompok wahabi. Kemuncaknya adalah peperangan dengan Bani Hashim pimpinan Sharif Hussein pada tahun 1924.

Walaupun banyak kelompok kabilah yang ingin menguasai wilayah Arab, ternyata setelah kejayaan Bani Hashim dengan bersama pihak bersekutu pada era Perang Dunia Pertama mengalahkan Khilafah Turki Uthmaniyyah, keturunan Saudi dianggap lebih berjaya pasca Perang Dunia Pertama itu.

Ketumbukan tentera Ibn Saud yang digelar "Ikhwan" itu telah berjaya melebar penguasaan wilayah mereka sehingga pada tahun 1932 tertubuhlah dengan rasminya Kerajaan Arab Saudi Ketiga yang diiktiraf oleh British (ertinya British tidak akan mengganggu kedaulatan wilayah Ibn Saud), sementara banyak tanah Arab lain masih di bawah mandat British.

Apa yang lebih menarik, 6 tahun selepas itu tahun 1938, simpanan minyak dijumpai di Arab Saudi oleh penasihat kepada Ibn Saud iaitu Jack Philby (nama islamnya Sheikh Abdullah). Beliaulah yang membawa syarikat Rockefeller, Standard Oil for California (SOCAL) dan Texaco menguasai pasaran minyak Arab Saudi seterusnya membentuk Arabian-American Oil Company (ARAMCO).

Siapakah Jack Philby? Inilah manusia yang menjadi antara yang berpengaruh membentuk peta semenanjung tanah Arab hari ini.

Pada awal kariernya menjadi agen British di tanah Arab beliau memegang beberapa kepimpinan dalam institusi negara-negara mandat British pasca Perang Dunia Pertama.

Sebelum itu, beliau antara yang merancang untuk menjayakan Kerajaan Persekutuan Arab di bawah misi Pemberontakan Arab menentang Khilafah Turki Uthmaniyyah yang akan mengangkat Sharif Hussein sebagai ketua negara-negara Arab bersatu yang meliputi kawasan dari Syria hingga ke Yaman.

Di dalam misi itu, beliau bekerjasama dengan T.E Lawrence sebagai perancang perang membantu Sharif Hussein dan anaknya, Emir Faisal.

Pada 1931, Philby menjemput Charles R Crane warga Amerika untuk meneroka simpanan minyak di Arab Saudi yang bakal ditubuhkan setahun selepas itu 1932 secara rasmi. Pada 1933, setahun setelah Arab Saudi ditubuhkan, syarikat Rockefeller berurusan dengan Philby untuk menguasai minyak di sana melalui SOCAL dan Texaco lalu terbentuklah ARAMCO 1936.

Sehingga tahun 1973, kerajaan Arab Saudi hanya memegang 25% saham ARAMCO membuatkan syarikat itu menjadi aset Amerika paling bernilai dan penjana keuntungan Rockefeller yang terbesar.

Hanya pada tahun 1980, barulah ARAMCO dikuasai sepenuhnya oleh Arab Saudi dan menukar namanya menjadi Saudi Aramco.

Dari kisah penaklukan negara-negara Arab yang beralih kuasa dari Uthmaniyyah-British-Bani Hasim-Saudi ini, kita dapat lihat akhirnya kemuncak perolehan keuntungan minyak yang diidam-idamkan Rockefeller untuk menguasai minyak di tanah Arab tercapai.

Rockefeller berada di sebalik segala konflik dan permainan politik perang di sana, jelas tanpa mampu disangkal tahun 1914-1933 (19 tahun), dari minyak ditemui di Arab dan Perang Dunia tercetus hingga perundingan bersama Philby yang menjadi penasihat Ibn Saud, membawa kepada kejayaan Standard Oil memegang saham terbesar pemprosesan minyak di tanah Arab selama lebih 40 tahun.

Dengan pengaruh Rockefeller dalam PBB yang asas penubuhannya tak dapat lari dari Rockefeller, dan pengaruh kuat Rockefeller dalam industri minyak dan kewangan dunia, seolah-olah politik dunia dalam kerangka perang dunia pertama, kedua dan mungkin menjurus kepada ketiga ini tidak dapat melarikan sosok keluarga Rockefeller yang sudah berkembangbiak dalam segenap institusi dan industri dunia, baik politik, ekonomi mahupun pendidikan dan sosial.

Ada banyak lagi fakta mengenai kaitan pembangunan Israel, permainan ekonomi Dollar (kapitalis), dasar perang Amerika zaman milennium, demokrasi, globalisme dan idea "New World Order" yang tidak disentuh lagi yang punya kaitan dengan Rockefeller.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers