Bekas CEO 1MDB selesai beri kenyataan kedua

Bekas CEO 1MDB selesai beri kenyataan kedua
Selepas memberi kenyataan keduanya dalam siasatan PAC berhubung 1MDB, Shahrol memberi jaminan akan terus bekerjasama membantu siasatan tersebut.

Bekas ketua pegawai eksekutif (CEO) 1Malaysia Development Berhad (1MDB), Shahrol Halmi menyatakan rasa puas hatinya selepas memberi kenyataan buat kali kedua kepada Jawatankuasa Kira-Kira Wang Negara (PAC).

Bercakap kepada pemberita di Parlimen, Shahrol mengesahkan bahawa dia telah memberikan jawapan yang cukup panjang kepada jawatankuasa itu pada Isnin.

“Saya bersedia untuk terus membantu dalam siasatan berhubung 1MDB ini,” katanya memberi jaminan.

Walau bagaimanapun, Shahrol enggan mendedahkan soalan yang ditanya dalam perbicaraan tersebut.
“Saya bukan dalam kedudukan untuk mendedahkan soalan-soalan itu,” katanya.

Beliau turut mengelak daripada menjawab soalan tentang jenis dokumen yang dibawa bersama dalam sesi perbicaraan dan meminta agar pemberita menunggu prosiding selesai sebelum mendedahkannya.
“Kami akan tunggu sehingga semua siasatan dan laporan selesai,”
“Maaf saya tidak boleh menjawab lagi,” katanya.

Pengerusi PAC, Hasan Ariffin mengesahkan sebelum ini bahawa Ketua Pegawai Eksekutif 1MDB semasa Arul Kanda sedia memberi keterangan kepada pihaknya pada Selasa, 1 Disember.

Hasan juga berkata, bekas Ketua Pegawai Eksekutif 1MDB dari April 2013 hingga Disember 2014, Hazeem Abdul Rahman akan memberi keterangan kepada PAC pada 14 Disember manakala bekas lembaga pengarah 1MDB (BOD), Mohd Bakke Salleh dan Azlan Zainol serta lembaga pengarah semasa, Lodin Wok Kamaruddin akan memberi kenyataan mereka pada 15 Disember.


Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers