Najib akan dimaafkan jika berjaya satukan orang Melayu

Najib akan dimaafkan jika berjaya satukan orang Melayu
Sumbangan Najib akan dikenang kerana usaha itu tidak
pernah kesampaian di bawah pemimpin terdahulu.

Kesilapan yang dilakukan Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak sepanjang menjadi Perdana Menteri akan dapat dimaafkan sekiranya beliau berundur dan menyerahkan jawatannya kepada Timbalan Presiden UMNO, Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Pemilihan bekas Timbalan Perdana Menteri itu dibuat berdasarkan pengalamannya dalam siyasah selain pendidikan agama yang kuat.

Ia menjadi faktor bagi merealisasikan perpaduan di kalangan orang Melayu khususnya kerjasama politik antara UMNO dan Pas.

Jika perkara itu menjadi kenyataan, Najib akan dikenang kerana menyumbang kepada perpaduan orang Melayu, satu pencapaian yang tidak pernah dilakukan mana-mana pemimpin terdahulu.

Pandangan itu dibuat bekas Menteri Penerangan, Tan Sri Zainuddin Maidin berdasarkan pengalamannya dengan UMNO ketika parti itu berdepan krisis dengan Parti Bersatu Sabah (PBS) dan Semangat 46.

“Saya dan beberapa orang lagi rakan wartawan telah bertanya kepada Dr. Mahathir (Tun Dr. Mahathir Mohamad) tentang apakah yang akan terjadi jika kerjasama PBS dengan Semangat 46 di saat terakhir menjelang pilihanraya 1990 berjaya mengalahkan kerajaan BN, Mahathir berkata kita akan berkerjasama dengan Pas.

“Kita bertanya lagi, bagaimana sekiranya mereka tidak mahu?

“Kita yang akan meminta untuk menyertai PAS,” kata Dr. Mahathir.

Tulisnya di entri zamkata.blogspot.com, perkara yang sama pernah disuarak

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers