Keputusan Ketua Pemuda MCA Pasir Gudang kebudak-budakan

Keputusan Ketua Pemuda MCA Pasir Gudang kebudak-budakan
Tindakan yang dibuat memutuskan hubungan dengan Najib tidak menggambarkan
semangat setiakawan dalam Barisan Nasional (BN).

Keputusan yang dibuat Ketua Pemuda MCA Pasir Gudang Cia Chow Hui memutuskan hubungan dengan Datuk Seri Najib Tun Razak berhubung himpunan Baju Merah disifatkan sebagai tindakan kebudak-budakan dan menangguk di air keruh.

Ketua Penerangan Pemuda UMNO Jamawi Jaafar berkata tindakan itu tidak menggambarkan semangat setiakawan dalam Barisan Nasional (BN) di mana pada himpunan Bersih yang lalu ahli Pemuda MCA diberi kebebasan untuk menghadirinya.

“Sikap double standard ini mencerminkan arah perjuangan Pemuda MCA dengan lebih jelas.

“Jika beliau tidak mampu untuk membantu parti, cukup sekadar tutup mulut dan jangan pula menunjukkan perangai sebenar tidak mengenang budi seperti kisah sang kancil dan buaya yang sanggup menggigit orang yang membantu semata-mata kerana pentingkan diri,” katanya menerusi kenyataan pada Isnin.

Menurut Jamawi, Chow Hui sepatutnya memainkan peranan untuk membantu memperkukuhkan kembali Pemuda MCA dan menambahkan daftar undi khususnya dari golongan muda Cina yang semakin kurang menyokong BN.

Sehubungan itu, pihaknya mendesak agar Presiden MCA Datuk Seri Liow Tiong Lai membuat kenyataan rasmi sama ada menyokong atau tidak pendirian yang dibuat oleh Chow Hui.

“Kita mendesak Presiden MCA membuat kenyataan rasmi sama ada menyokong atau tidak pendirian Ketua Pemuda MCA Pasir Gudang.

“Sekiranya tidak menyokong tindakan disiplin yang keras harus di kenakan kepada Ketua Pemuda MCA Pasir Gudang tersebut.

“Sekiranya menyokong, jelaslah MCA bukan rakan kongsi yang boleh dipercayai dalam BN,” ujarnya.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers