Pemimpin UMNO taja Anina untuk kritik Najib – Jamal Yunos

Pemimpin UMNO taja Anina untuk kritik Najib – Jamal Yunos
Beliau sarankan UMNO Bahagian Langkawi mendapatkan
penjelasan daripada Anina dan menghantar laporan ke Ibu Pejabat UMNO.

Seorang Ketua UMNO Bahagian mendakwa ahli Wanita UMNO Langkawi, Anina Saaduddin telah ditaja supaya mengkritik kepemimpinan Presiden parti, Datuk Seri Najib Tun Razak menggunakan bahasa kesat.

Ketua UMNO Bahagian Sungai Besar, Datuk Jamal Yunos mendakwa Anina ditaja oleh pemimpin UMNO sendiri untuk memburuk-burukkan Perdana Menteri secara terbuka.
“Saya percaya wanita ini (Anina) telah ada tauke, ditaja oleh pihak-pihak tertentu untuk berkata demikian.

“Dia (Anina) ditaja oleh pemimpin parti (UMNO) sendiri, malah saya tidak percaya yang wanita tersebut berani dan mempunyai idea untuk melakukan perkara tersebut selain disuruh dengan mendapat ganjaran tertantu,” katanya kepada FMT.

Mengulas lanjut, Jamal berkata, Anina tidak akan mengkritik dengan keras Presiden parti jika tidak didalangi pihak-pihak tertantu.

Ini kerana, katanya, sejak dulu lagi ahli dan pemimpin UMNO di peringkat bawahan telah dididik dengan budi bahasa serta hormat kepada pemimpin atasan.

“Ahli biasa dan jawatankuasa kepimpinan di peringkat bawahan tidak akan berani menggunakan kata-kata kesat sebab dalam UMNO mereka sudah dididik dengan budi bahasa serta hormat xmenghormati kepada pucuk pimpinan,” katanya.

Jamal berkata, pertelingkahan antara Presiden dan Timbalan Presiden parti telah membuka peluang kepada ahli UMNO untuk mengkritik pemimpin seperti yang dilakukan Anina.

“Inilah akibtanya apabila pemimpin nombor satu dan nombor dua tidak sehaluan, maka ahli di bawah telah mula menunjukkan bunga-bunga atau bersikap biadap kepada pucuk pimpinan dengan menggunakan bahasa yang tidak sepatutnya dikeluarkan.

Sehubungan itu, usahawan yang terkenal dengan rangkaian Restoran Sekinchan Ikan Bakar itu menggesa UMNO Bahagian Langkawi supaya memanggil Anina untuk memberi keterangan seterusnya menghantar laporan kepada UMNO Pusat tetapi tidak perlu memecat wanita itu.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers