Aktivis DAP Melayu nafi hina sultan

Aktivis DAP Melayu nafi hina sultan
Ia berkaitan kenyataannya di Facebook
#Sultanbukantuhan yang dibuatnya September tahun lau

Aktivis DAP, Syefura Othman, disiasat mengikut Akta Hasutan selepas polis menerima aduan mengenai kirimannya dalam facebook beliau yang didakwa menghina institusi diraja.

Menurut laporan yang dipetik daripada Ismaweb, dia yang lebih dikenali dengan panggilan Rara memaklunkan akan hadir di Balai Polis Dang Wangi pada Jumaat.

Dia akan diiringi bersama peguamnya, Gobind Singh Deo.

Rara mendakwa kenyataannya dalam Facebook pada tahun lalu berhubung isu aktivis Ali Abdul Jalil dan dan pensyarah undang-undang, Dr Azmi Sharom, tidak menghina sultan dan institusi beraja.

“Saya hanya membuat kiriman #Sultanbukantuhan. Itu saja, tetapi didakwa menghina raja-raja.

“Saya terkejut apabila polis datang ke rumah saya kira-kira jam 10 malam tadi, tetapi pada masa itu saya tiada di rumah. Mereka hanya memaklumkan bahawa saya perlu hadir di Ibu Pejabat Polis Daerah Dang Wangi.

“Mengapa mereka tidak menghubungi saya? Mengapa saya dipanggil untuk disoal siasat selepas begitu lama,” katanya.

Menurutnya, dia menerima pesanan supaya hadir di balai polis Dang Wangi dihantar melalui Whatsapp yang dihantar oleh Asisten Superitendan Ahmad Khairuddin Alias.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers