Ancaman kumpulan ‘Anonymous Malaysia’, KPN keluar arahan berjaga-jaga

Ancaman kumpulan ‘Anonymous Malaysia’, KPN keluar arahan berjaga-jaga
Walaupun ancaman daripada kumpulan itu bukan kali pertama
namun pihaknya tidak mengambil ringan kerana ia melibatkan keselamatan negara.

Semua pihak dinasihat supaya tidak memandang ringan ancaman kumpulan ‘Anonymous Malaysia’ yang telah mengisytiharkan perang internet ke atas Malaysia dan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar berkata, pihaknya telah mengeluarkan arahan berjaga-jaga kepada jabatan-jabatan kerajaan mengenai ancaman itu.

Baru-baru ini ‘Anonymous Malaysia’ memuat naik video mahu mengancam Kerajaan Malaysia dan mengisytihar perang terhadap Perdana Menteri melalui Facebook rasmi kumpulan itu, pada 4 Ogos lalu.

Dalam video terbabit, kumpulan itu mengisytiharkan perang internet terhadap Kerajaan Malaysia dan Najib dan menjangkakan serangan akan berlaku pada 29 hingga 30 Ogos ini, bermula 6 petang hingga 5 petang keesokannya.

Kumpulan itu memberi amaran, serangan dibuat selaras dengan demonstrasi Bersih 4.0 yang akan diadakan pada tarikh sama.

“Kita telah mula menyiasat dan kita tidak mengambil ringan (ancaman kumpulan terbabit). Kita akan cuba kenal pasti siapa Anonymous.

“Sama ada kebetulan atau tidak kita tetap akan berjaga-jaga,” kata Khalid pada sidang media selepas merasmikan Hari Inovasi PDRM 2015 Sempena Penutupan Sambutan Hari Polis ke-208 pada Khamis.

Khalid berkata, walaupun ancaman daripada kumpulan itu bukan kali pertama namun pihaknya tidak mengambil ringan kerana ia melibatkan keselamatan negara.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers