Kejatuhan ringgit sahaja tidak cukup untuk tarik pelabur

Kejatuhan ringgit sahaja tidak cukup untuk tarik pelabur
Menurut Mukhriz kestabilan politik turut menjadi faktor untuk menarik pelabur ke negara ini

Kerajaan perlu berusaha keras untuk menyakinkan pelabur mengenai tindakan yang dilakukan bagi mewujudkan kestabilan politik di negara ini.

Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Mukhriz Tun Mahathir berkata , meskipun kejatuhan matawang ringgit dilihat memberi kesan positif kepada mereka melabur di Malaysia tetapi kestabilan politik juga menjadi faktor.

“Namun begitu, persepsi mengenai kestabilan politik negara perlu ditangani dengan baik dan kerajaan haruslah berusaha lebih keras untuk meyakinkan mereka (pelabur) bahawa ia adalah sebaliknya,” katanya sewaktu ditemui pemberita di Hotel Pullman, pada Khamis.

Mengulas mengenai projek Lapangan Terbang Antarabangsa di Kulim, Mukhriz berkata beliau kini sedang menunggu kajian daripada Unit Perancang Ekonomi (EPU).

“Ketika ini EPU masih menjalankan kajian mengenainya dan kerajaan negeri masih menunggu perkembangan terbaru mengenainya.

“Pada ketika ini, projek berkenaan juga telah menarik minat banyak pelabur luar seperti dari China dan beberapa negara lain,” ujarnya.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers