Mesej Anina wajar diambil kira – Mukhriz Mahathir

Mesej Anina wajar diambil kira – Mukhriz Mahathir
UMNO membenarkan ahlinya menyuarakan isi hati secara terbuka
tetapi elakkan mengguna kata-kata kesat yang boleh mencemari imej parti.

Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Mukhriz Mahathir kecewa dengan sikap Perwakilan Wanita UMNO Bahagian Langkawi, Anina Saaduddin yang menegur Presiden UMNO, Datuk Seri Najib Razak menggunakan kata-kata kesat.

Namun, katanya, mesej yang disampaikan oleh Anina itu wajar diambil perhatian oleh setiap Ahli Majlis Tertinggi (MT) UMNO.

“Kita memang bersifat terbuka dan kita membenarkan perwakilan untuk meluahkan isi hati. Namun sebarang keputusan itu mestilah dari maklumat yang kita dapat dari akar umbi. Jadi, kadang-kadang cara perasaan itu diluahkan dengan kata-kata yang agak kesat yang itu saya kesal.

“Saya cuba hendak memahami intipati mesej yang disampaikan dan walaupun kita boleh menegur di atas cara beliau menyampaikan mesej, tetapi saya ingat apa yang penting adalah isi yang beliau hendak sampaikan,” katanya sewaktu ditemui pemberita di Pullman Hotel, Bangsar pada Khamis.

Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Negeri Kedah turut menyatakan sehingga ini, tidak ada sebarang tindakan yang diambil terhadap wanita berkenaan kerana tidak ada sebarang aduan dari UMNO Bahagian Langkawi.

“Setakat ini tidak ada apa-apa aduan dari UMNO Bahagian Langkawi, dan saya rasa biarlah kes ini dijadikan satu tanda aras supaya kita tidak melebihi had,” katanya.

Mengulas lanjut, Mukhriz turut tidak menafikan bahawa terdapat beberapa sayap di Kedah yang lain turut lantang menyuarakan pendapat mereka dan bukannya Anina sahaja.

“Saya juga dengar daripada Pemuda pun ada juga kenyataan-kenyataan dan ucapan penangguhan di peringkat mesyuarat pun boleh dianggap keras juga.

“Tapi kita mahu walau apa sekalipun yang hendak disampaikan, biarlah dengan cara yang berhemah kerana kadang-kadang kita tidak dapat mengawal emosi,” katanya.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers