Usaha jatuhkan Zeti gagal, petanda kerajaan Najib tertekan – Zam

Usaha jatuhkan Zeti gagal, petanda kerajaan Najib tertekan – Zam
Pengumuman Zeti akan terus kekal sebagai Gabenor Bank Negara
merupakan kemenangan kepada suara rakyat
dan ternyata usaha menjatuhkan beliau telah gagal.

Pengumuman berani Gebenor Bank Negara Tan Sri Dr. Zeti Akhtar Aziz bahawa beliau akan terus berkhidmat hingga tamat tempoh selama lima tahun yang berakhir pada tahun depan merupakan kemenangan suara rakyat.

Bekas Menteri Penerangan, Tan Sri Zainuddin Maidin berkata, ia juga satu kemenangan kepada mereka yang cintakan keluhuran Perlembagan dan mahu menegakkan sebuah kerajaan yang adil, tulus, amanah, jujur dan bersih.

Katanya, usaha pihak-pihak tertentu dalam mempersoal intergriti dan nama baik Zeti dalam dunia ekonomi dan kewangan antarabangsa ternyata telah gagal.

Antara usaha yang dilakukan ialah serangan tiba-tiba oleh Presiden Persatuan Dewan Perniagaan dan Perindustiran India, Tan Sri KK Eswaran dalam akhbar The Star pada 7 Ogos 2015 yang mendakwa Zeti telah membantu keluarganya untuk mendapat kontrak secara tidak beretika.

“Blog Tun Mahathir dan juga beberapa blog lain telah menyebutkan tentang kemungkinan beberapa tindakan diambil terhadap Zeti yang terlibat dalam siasatan 1MDB.

“Blog ini juga menyifatkan serangan tiba-tiba Eswaran terhadap Zeti yang tidak pernah bermusuhan dengannya sebagai usaha untuk menjatuhkan integriti keluarga Diraja Pak Ungku Aziz,” tulis Zam dalam blognya.

Bekas Ketua Pengarang Kumpulan Utusan Melayu itu membuat kesimpulan, kegagalan serangan terhadap Zeti sebagai petanda kerajaan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak di bawah tekanan rakyat.

Ini dibuktikan apabila arahan pertukaran dua pegawai kanan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dibatalkan serta merta kerana perbuatan itu menyalahi undang-undang.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers