10 Sebab Anak kecil adalah Sentiasa DiSayangi

10 Sebab Anak kecil adalah Sentiasa DiSayangi

10 Sebab Anak kecil adalah Sentiasa DiSayangi ya memang semua orang suka baby kan dan adik yang masih kecil? Comel dan cute.

Semua orang yang mempunyai adik-beradik tahu bahawa salah satu yang tertua sentiasa membuat kaedah-kaedah, yang pertengahan adalah sebab mengapa terdapat peraturan di tempat pertama, dan kaedah-kaedah yang tidak memohon kepada yang paling muda. Sebagai anak bongsu daripada tiga, saya tidak boleh bersetuju dengan ini lagi. Walaupun setiap adik-beradik mempunyai ciri-ciri yang membuat mereka menonjol, anak bongsu adalah hampir selalu kegemaran peminat.

1. Mereka yang aneh
Sebagai anak bongsu dari kumpulan itu biasanya datang dengan "keistimewaan" untuk mendapatkan tangan-me-surut, yang biasanya melemparkan segala peluang yang mempunyai rasa fesyen luar tingkap. Walaupun ini mungkin kelihatan seperti itu Downer, ia membantu termuda bimbang terlalu banyak tentang penampilan. Mereka mungkin akan mengalami rasa fesyen aneh yang menjadikan mereka orang mereka sendiri.

2. Mereka boleh dipercayai
Sebanyak beradik suka berhujah dan berjuang, mereka berkongsi satu ikatan yang tidak boleh dipisahkan bahawa anda tidak boleh mempunyai dengan mana-mana orang lain. Dengan ikatan ini datang tanggungjawab yang besar. Anda boleh menjadi pembawa beberapa rahsia yang adik-beradik anda mungkin telah diamanahkan anda dengan. Anda tidak akan membiarkan orang-orang rahsia keluar, walaupun ia bermakna berakhirnya dunia. Yang dipercayai seperti ini dengan adik-beradik yang lebih tua pada usia yang muda akan membawa ke alam dewasa.

3. Mereka cenderung untuk menjadi lucu
... Dan terdapat kajian untuk membuktikannya. Adik-beradik yang lebih tua dikatakan rasa tanggungjawab yang lebih daripada rakan-rakan mereka yang lebih muda. Dengan tanggungjawab tidak jatuh ke atas mereka, adik-beradik yang lebih muda cenderung untuk berasa lebih tenang, ringan, dan mampu untuk melihat humor dalam situasi yang adik-beradik yang lebih tua (s) boleh terlepas pandang.

4. Mereka belajar bagaimana untuk menjaga diri mereka sendiri
Walaupun adik-beradik yang lebih tua (s) boleh merasakan keperluan untuk bersaing untuk perhatian, adik-beradik yang lebih muda adalah hanya okay dengan mengadun ke arah orang ramai apabila tiba panggilan untuk itu. Adik-beradik yang lebih muda telah menjadi begitu biasa dengan yang menolak mati dengan adik-beradik yang lebih tua, dan kadang-kadang ibu bapa, mereka belajar untuk menjaga diri mereka sendiri dan menjadi kandungan dengan ini.

5. Mereka adalah pendengar yang baik secara semula jadi
Sepanjang perjalanan hidup mereka, adik-beradik yang lebih muda mempunyai banyak ibu bapa, adik-beradik, ahli keluarga, guru, dan lain-lain pelbagai tua-tua yang ingin berkongsi kebijaksanaan, nasihat, dan cerita-cerita, sama ada mereka mahu mendengar atau tidak. Demi tidak akan datang di seluruh sebagai kurang ajar, mereka belajar untuk mendengar apa yang semua orang akan katakan kepada mereka, dan kerana mereka mendapat lebih tua mereka mengharapkan ini kerana mereka tidak mahu terlepas apa-apa yang baik!

6. Mereka biasanya lebih keluar daripada adik-beradik yang lebih tua mereka
Ini merupakan satu lagi titik yang baik yang disokong oleh penyelidikan. Ia kembali kepada rasa tanggungjawab yang adik-beradik yang lebih tua (s) boleh merasa. Dengan kurang bimbang tentang di sekitar rumah, adik-beradik yang lebih muda boleh kelihatan lebih keluar daripada yang lebih tua.

7. Mereka lebih kreatif daripada adik-beradik yang lebih tua mereka
Walaupun kajian menunjukkan bahawa adik-beradik yang lebih tua cenderung mempunyai IQ yang lebih tinggi ini, orang-orang yang lebih muda biasanya lebih creative.The Sebab di sebalik ini adalah bahawa ibu bapa kurang kemungkinan untuk memberi bongsu perhatian sebanyak terhadap pendidikan mereka seperti yang mereka lakukan untuk pertama mereka atau kedua kelahiran. Manakala ini mungkin berbunyi negatif, ia mempunyai kelebihan dalam jabatan kreativiti. Ini memberikan yang paling muda peluang untuk berfikir di luar kotak. Juga, jika anda ingat dari awal, peraturan tidak terpakai kepada adik-beradik yang paling muda. Mereka mempunyai sikap tidak peduli yang sihat bagi peraturan. Semangat kebebasan adalah apa yang membantu membentuk minda kreatif adik-beradik yang lebih muda.

8. Mereka belajar dari kesilapan orang lain lebih daripada mereka sendiri
Adik-beradik yang lebih muda sentiasa mencari untuk abang dan kakak mereka, sama ada contoh set yang baik atau buruk. Setelah masa tidak baik, yang paling muda mendapat peluang untuk belajar daripada ini supaya mereka tidak mendapati diri mereka dalam situasi yang sama di kemudian hari.

9. Mereka tidak memerlukan banyak kaedah-kaedah tentang adik-beradik mereka lakukan
Selepas mencuba untuk menguatkuasakan begitu banyak kaedah-kaedah mengenai adik-beradik yang lebih tua, ibu bapa cenderung untuk menjadi sedikit lebih lembut pada yang terakhir. Mereka yang berada pada tahap dalam kerjaya ibu bapa mereka di mana mereka tahu apa yang terbaik dan apa yang tidak, yang memerlukan kurang percubaan dan kesilapan.

10. Mereka akan sentiasa bayi!
Ini adik bongsu akan sentiasa dilihat sebagai bayi oleh ibu bapa, adik-beradik yang lebih tua, dan keluarga. Apa yang tidak suka tentang itu? Mereka adalah anak terakhir rock untuk tidur, bangun di tengah malam untuk keselesaan, dan yang terakhir untuk menonton lulusan sekolah tinggi dan kolej. Walaupun ibu bapa akan sentiasa memegang kenangan untuk semua anak-anak mereka, akan sentiasa ada tempat yang istimewa untuk bongsu mereka.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers