Permainan Emosi Yang Lebih Mendalam Dalam Papadom 2

Permainan Emosi Yang Lebih Mendalam Dalam Papadom 2

Permainan Emosi Yang Lebih Mendalam Dalam Papadom 2
Permainan Emosi Yang Lebih Mendalam Dalam Papadom 2

Papadom 2 merupakan filem sekuel daripada Papadom 1 yang mengisahkan tentang Saadom yang mendapat tahu tentang anaknya Mia Sara yang sedang dilamun cinta.

Kerisauan Saadom terhadap pilihan hati Mia Sara telah membawa dia ke Kuala Lumpur untuk melihat sendiri bakal menantunya itu.

Alangkah terkejutnya Saadom apabila mengetahui bahawa terdapat tiga lelaki yang mungkin menjadi teman lelaki Miasara. Jadi Saadom mengambil keputusan untuk melakukan mengintip Mia Sara!

Siapakah yang bakal Mia Sara pilih? Adakah Saadom setuju dengan pilihan anak tunggalnya itu? Mungkinkah akan berlaku lagi konflik di antara dua beranak itu?

Kisah kekeluargaan yang pasti akan menyentuh hati setiap ibubapa dan juga anak-anak yang datang menonton, Papadom 2, sebuah lagi karya hebat dari Aflin Shauki.

Filem ini dibintangi oleh Afdlin Shauki, Liyana Jasmay, Khir Rahman, Vanida Imran, Scha Al-Yahya, Hans Isaac dan ramai lagi.

Ulasan penulis mengenai filem ini ialah nilai kasih sayang yang cuba disampaikan pengarahnya Afdlin Shauki berjaya mengusik emosi sesiapa sahaja yang menonton.

Kesanggupan seorang bapa melakukan apa sahaja demi memastikan masa hadapan dan kebahagiaan anaknya terjamin, sehingga sanggup menjadi pengintip dan melupakan ego seorang lelaki.

Tingginya kasih sayang seorang bapa, apabila Mia Sara memperkenalkan calon suaminya tanpa berkata banyak Saadom menurut untuk memastikan kebahagiaan menjadi milik anaknya.

Beberapa babak di dalam filem ini juga tidak memaksa penulis untuk ketawa kerana dengan sendirinya kita akan ketawa dek kelucuan dan mesej yang sangat hebat. Kepada kaum bapa di luar sana, anda disarankan menonton filem ini kerana, nilai kasih sayang yang hebat bukan berbentuk material tetapi masa yang diluangkan bersama keluarga.

Penulis tersentuh melihat pengorbanan Saadom sehingga dia disahkan mengidap kanser dan perlu menjalani rawatan kimoterapi. Namun, untuk tidak membebankan anaknya Saadom merahsiakan tentang penyakitnya itu. Saadom juga sanggup korbankan cintanya kepada Balqis kerana Mia Sara.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers