Makan nasi... Bella Daly tetap langsing

Malaysia, Berita, Gossip, Selebriti, Artis Malaysia, Makan, Nasi, Bella Daly, Tetap, Lansing
Bella Daly


MARINA SAHABUDIN


Malaysia, Berita, Gossip, Selebriti, Artis Malaysia, Makan, Nasi, Bella Daly, Tetap, Lansing
Bella Daly


MUNGKIN gadis cantik ini tidak sepopular pendatang baru yang lain, namun kemunculannya dalam industri seni sedikit sebanyak mencuri perhatian masyarakat.

Popular menerusi drama bersiri Natrah, pelakon kelahiran Kota Kinabalu ini bertuah kerana dianugerahkan paras rupa yang memikat.

Bahkan dia mengakui, sangat bersyukur dengan apa yang dimiliki.

Oleh kerana itu,  meskipun sibuk dengan penggambaran dan tugasan lain, pelakon yang juga seorang model ini tidak pernah mengabaikan kesihatan dan kecantikan dirinya.

Baginya, sebagai selebriti, penampilan perlu dijaga dan diberi keutamaan.

Menariknya, jelas pelakon berusia 22 tahun ini, dia sangat menitikberatkan hal- hal yang berkaitan kesihatan dan kecantikan.

Jom kita kongsi rutin dan amalan yang dilakukan empunya nama Bella Daly ini.

Pengertian cantik bagi anda?

Bagi saya cantik itu bukan sahaja dari sudut luaran tetapi juga dalaman. Sebenarnya cantik dalaman adalah lebih penting, sebaliknya cantik luaran adalah bonus. Contohnya, kalau seseorang itu kurang cantik rupa parasnya, tetapi mempunyai sifat yang baik, secara automatik dia akan tampak cantik.


Boleh kongsi rahsia anda kekal langsing?

Sebenarnya saya juga mempunyai masalah berat ketika sekolah menengah, tetapi saya berjaya menurunkan berat badan apabila nekad tidak mahu badan berisi dan sekarang, saya berjaya mendapatkan berat badan ideal.

Bagaimana anda mengawal berat badan?

Apabila pernah mengalami masalah berat badan, saya terpaksa memastikan badan saya tidak naik lagi, cukuplah sekali saya berisi, oleh itu, saya mengurangkan jumlah makanan yang diambil dan kerap melakukan senaman.

Terangkan lebih lanjut gaya pemakanan anda...

Saya tetap makan nasi setiap hari, tetapi untuk makan tengah hari sahaja sebab badan kita memerlukan tenaga, cuma ia diambil dalam kuantiti yang sedikit, manakala waktu malam pula, saya hanya makan sandwich dan makanan yang ringan sahaja.


Ada petua atau tip lain yang boleh anda kongsi?

Petua saya, kalau hendak turunkan berat badan atau diet, perlulah dijalankan dengan seimbang, jangan terus skip makan dan buat kita berlapar.

Apakah anda seorang yang sangat mementingkan senaman?

Memang saya seorang yang kuat bersenam, jika tidak sibuk saya akan bersenam sekurang-kurangnya 4 kali seminggu, jika sebaliknya, saya akan tetap curi masa melakukan senaman di rumah dengan berpandukan video senaman di You Tube. Senaman yang paling saya suka pula, adalah cardio.


Bagaimana pula dengan penjagaan wajah?

Wajah sangat penting, kerana sebagai selebriti selain tubuh, wajah adalah aset utama. Jadi saya sering memakai masker sendiri di rumah selain mencuci wajah sebersihnya sebelum tidur. Selain itu, jika mendapati wajah saya kusam, saya akan melakukan facial.


Untuk rambut pula...

Selain mencuci sendiri di rumah, saya juga akan mendapatkan rawatan rambut supaya iainya kekal sihat.


Adakah anda mengambil sebarang suplemen?

Ya, saya juga mengambil suplemen, bagi saya ia sangat penting untuk tubuh kita.


Kongsikan sedikit aktiviti anda di masa lapang...

Jika saya berada di kampung halaman, Kota Kinabalu,  saya akan menghabiskan masa di pulau yang terdapat di sana, tetapi jika di sini, saya lebih senang duduk di rumah sahaja.


Perkembangan terbaru anda?

Sekarang ni, drama bersiri lakonan saya, Dewi Lasak sedang disiarkan di Tv3 dan juga Memberku Hawa di Astro.

Profil
NAMA SEBENAR: Nabilah Ali Dally
NAMA KOMERSIAL: Bella Dally
TARIKH LAHIR: 27 September 1991
KELUARGA: Anak bongsu daripada dua beradik
DARAH CAMPURAN: Ayah (Melayu-Pakistan) dan ibu (Pan Asian-Filipina)
ASAL: Kota Kinabalu, Sabah
PENDIDIKAN: SPM
KERJAYA: Pelakon dan model
PENCAPAIAN: Finalis Pilih Kasih musim pertama, 2009 (menduduki tempat keempat)
DRAMA: Qalisha 2, 6 Progresif, Serapah Darah Bulan Madu, Inspirasi Varsiti, Sehelai Rambut Dibelah Tujuh, Jangan Bunuh Matahariku dan Vanila Coklat.
FILEM: Seru dan Gila-Gila Remaja 2.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers