DAP dalang serangan institusi Islam – Blog UMNO

DAP dalang serangan institusi Islam – Blog UMNO
Serangan terhadap YaPEIM kerana agensi itu telah berjaya membantu meningkatkan ekonomi Umat Islam khususnya sistem pajak gadai ar-Rahnu.

DAP didakwa menjadi dalang kepada serangan institusi-institusi Islam di negara ini termasuk serangan terbaharu terhadap Yayasan Pembangunan Ekonomi Islam Malaysia (YaPEIM).

Satu artikel yang disiarkan di blog pro-UMNO, MYKMU.net, mendakwa serangan terhadap YaPEIM itu dilakukan oleh mereka yang menjadi alat kepada DAP untuk meruntuhkan institusi Islam.

Katanya, serangan jahat terhadap YaPEIM yang dilakukan oleh National Oversight and Whistleblowers (NOW) merupakan satu taktik jahat ala komunis.

Katanya, serangan itu kerana YaPEIM telah berjaya membantu ekonomi umat Islam dan salah satu kejayaannya memperkenalkan sistem pajak gadai ar-Rahnu yang dilaksanakan di 202 cawangan di seluruh Negara.

“Program Ar-Rahnu terbukti telah menjana keuntungan yang memberansangkan. Tahun ini sahaja, YaPEIM berjaya menjana pendapatan mencecah RM8 3juta. Keuntungan ini telah meningkat sebanyak RM11 juta berbanding RM72 juta tahun 2014.

“Hakikatnya, YaPIEM sebagai pengusaha pajak gadai Islam terbesar di negara ini merupakan ancaman kepada sistem konvensional dan anda sendiri pasti tahu siapa yang terancam dengan perkembangan ini,” tulis artikel itu.

Umat Islam juga turut dipersalahkan kerana terlalu cepat melenting dan percaya dengan tuduhan itu tanpa membuat penyelidikan terlebih dahulu.

“Serangan terbuka ke atas institusi Islam membabitkan tuduhan salah guna wang dan ke arah korupsi bertujuan memalukan institusi Islam yang banyak membantu umat Islam ini.

“Tunggu, anda akan lihat banyak lagi serangan ke atas institusi Islam yang kemungkinan besar dirancang oleh DAP,” tulis artikel itu.


Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers