CABARAN MINGGU ROCK BUAT BINTANG AF2013 DI PERINGKAT SEMI FINAL

CABARAN MINGGU ROCK BUAT BINTANG AF2013 DI PERINGKAT SEMI FINAL

CABARAN MINGGU ROCK BUAT BINTANG AF2013 DI PERINGKAT SEMI FINAL


Minggu kesembilan Akademi Fantasia 2013 (AF2013) bakal menyaksikan persaingan sengit dikalangan enam bintang AF2013 yang tinggal apabila mereka masing-masing akan menyampaikan dua buah lagu pada minggu ini.

Minggu yang kesembilan ini yang juga digelar sebagai semi final hadir dengan bertemakan rock, dan setiap bintang akan diberikan satu lagu solo dari pelbagai genre manakala lagu kedua mereka adalah bergenre rock. Pastinya ia sesuatu yang menarik untuk melihat kemampuan vokal dan gaya dari setiap bintang yang masih kekal ini.

Amira akan muncul di atas pentas dengan lagunya Tak Mungkin Kerna Sayang nyanyian asal Alyah dan lagu rock untuknya ialah Opera Hidup dari Wings. Bintang kontroversi, Nabila pula akan menyampaikan lagu Tentang Rasa dari Astrid dan Permata Biru nyanyian asal ratu rock Negara, Ella.

Peserta lelaki solo yang tinggal, Faizul akan mempersembahkan lagu Hilang Naluri dari Once dan Bayangan Gurauan persembahan asal kumpulan Mega. Indah pula akan menyahut cabaran dari pengkritik tetap, Roslan Aziz yang mahukan dia menyampaikan lagu Fireworks dari Katy Pery dan lagu rock untuknya pula ialah Segalanya Ku Terima dari Ilusi.

Gandingan duo yang masih kekal, Azhael bakal menguji kemampuan mereka denga n lagu Lelaki Ini dari Anuar Zain dan Kembali Merindu dari Slam. Dan bintang termuda, Aisyah akan menyampaikan lagu Matahariku dari Agnes Monica dan Suci Dalam Debu dari Iklim.

Bukan mudah bagi mereka untuk mencapai ke tahap semi final tanpa dorongan inspirer mereka Dato’Siti Nurhaliza dan tenaga pengajar yang lain.

Siapakah yang akan ke ‘Top 5’? Mungkinkah 6 bintang AF2013 ini dikekalkan ataupun disingkirkan? Sama-sama kita saksikan konsert AF2013 yang akan berlangsung di Bukit Jalil Ahad ini dan dimeriahkan lagi dengan Planet Gempak. Datang beramai-ramai. Jangan lupa untuk mengundi juga.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers