Penjejakan Unique Visitor


unique visitor, unique visitor tracking, visitor tracking


Kebanyakan laman web yang menggabungkan kaunter melanda mudah. Sebuah kaunter hit adalah sekeping kod tertanam dalam laman web yang menjejaki pelawat. Ini versi mudah semata-mata memberitahu tuan web yang seseorang telah melawat. Laman web yang telah melanda kaunter dipasang, supaya pemilik boleh melihat bagaimana popular laman web. Sebaik sahaja ditubuhkan, kaunter-kaunter akan incremented oleh satu setiap kali laman web diakses dalam pelayar web.

Tetapi menggunakan kaunter hit mudah ukuran sebenar pelawat ke laman web anda. Jika seseorang melawat laman web anda beberapa kali, dia dikira sebagai 7 pelawat. Jika seseorang memuat turun 5 keping maklumat dari laman web anda, dia dikira sebagai 5 pelawat. Jika seseorang melawat tapak seratus kali dalam sebulan, dia dikira sebagai 100 pelawat. Apa yang benar-benar diperlukan adalah Pelawat Unik Tracker.

Apabila menjejaki jumlah trafik ke laman web, pengunjung unik merujuk kepada orang yang melawat laman web lebih daripada sekali dalam tempoh masa yang dinyatakan. Penjejak Pelawat Unik, yang menjejaki dan tuduhan trafik laman web, boleh membezakan antara pengunjung yang hanya melawat tapak sekali dan pelawat unik yang kembali ke laman web. Berbeza daripada hits tapak atau paparan halaman - yang diukur oleh bilangan fail yang diminta dari laman - pelawat unik diukur mengikut alamat IP sebenar mereka yang unik, yang adalah seperti cap jari dalam talian, dan pengunjung unik hanya dikira sekali tidak kira berapa kali mereka melawat laman web ini.

Jika seseorang melawat tapak seratus kali dalam sebulan, mereka masih dikira sebagai pelawat unik tunggal.

Penjejak Pelawat Unik, menjejaki pelawat anda berdasarkan alamat IP mereka yang sebenar. Ini bukan sama seperti mengira Hits. Perbezaan antara hit dan lawatan adalah bahawa hit dikira setiap kali halaman segar. Ia bermakna jika anda melawat halaman 10 kali dalam satu kunjungan, ini akan dikira seperti 10 orang telah melawat halaman. Walau bagaimanapun, jika IP pengguna dikesan dan disimpan ke dalam pangkalan data, apabila dia menyegarkan halaman, kiraan akan tetap sama - kerana IP pengunjung sudah wujud dalam pangkalan data. Sesetengah orang mempunyai IP dinamik, tetapi ini adalah okay sejak ia berubah setiap kali mereka menyambung semula, yang boleh sekali sehari atau lebih - kiraan yang unik masih boleh dipercayai.

Penjejakan pelawat yang unik ke laman web anda memberikan anda idea tentang jumlah trafik anda menerima ke laman web anda. Penjejakan juga menyediakan data mengenai prestasi laman web anda di seluruh web dan keupayaan untuk menarik pengunjung baru ke.

Kaedah pengesanan pelawat unik adalah baik kerana ia menunjukkan laman web perniagaan berapa ramai bakal pelanggan mereka telah melayari laman web. Nombor ini adalah lebih bermanfaat untuk perniagaan, berbanding dengan hits.

Jika anda ingin mengetahui lebih lanjut mengenai Penjejakan Pelawat Unik, sila layari Laman Web Penjejakan Pelawat Live, supaya anda boleh membuat laman web anda yang paling berkesan.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers