Staffer Byrd menulis buku mengenai bekas senator AS

Shepherdstown, W.Va. - Allahyarham Barat Virginia Senator Robert C. Byrd terkenal dan bagi sebahagian besar, dihormati dalam negeri, dan pengarang buku baru tentang Byrd berharap untuk memupuk persefahaman daripada senator peranan di peringkat kebangsaan.

David Corbin mempunyai perspektif yang unik dan sangat peribadi Senator Robert Byrd. Selama 26 tahun Corbin bekerja di Capitol Hill, 16 di pejabat Byrd pada kakitangan kepimpinan dan sebagai penulis ucapan.

Corbin berada di kolej apabila dia mula-mula menghadapi Byrd. Beliau adalah seorang aktivis anti-Perang Vietnam membantah sokongan Byrd untuk konflik.


Pertemuan kedua datang pada tahun 1983 apabila Corbin mengajar sejarah di University of Maryland dan menerima fellowship kongres untuk bekerja di pejabat senator di bawah tajaan American Historical Association.

"Saya tidak tahu apa yang diharapkan kerana sebagai seorang aktivis anti-perang, saya telah terlibat dalam protes terhadap Senator Byrd jadi saya tidak bagaimana dia akan berasa tentang itu dan saya tidak tahu bagaimana saya rasa tentang bekerja untuk dia, "Corbin katanya.

"Juga saya amat menyedari apa yang media sentiasa digambarkan sebagai bersifat perkauman, pandangan konservatif dan saya banyak lagi ke kiri," katanya

Corbin cepat belajar Byrd adalah tidak seperti lelaki yang dia membayangkan dan tidak patut stereotaip yang digambarkan dalam media.

Corbin berkata mungkin salah faham terbesar tentang Byrd adalah bahawa dia adalah seorang yang perkauman dan segregatif. Corbin digunakan penyelidikan dengan sumber asal seperti rekod surat, Kongres dan dokumen lain untuk membongkar tuntutan, menunjukkan bahawa apabila Byrd datang ke Senat beliau mengupah kakitangan Afrika-Amerika.

"Beliau adalah hanya salah satu daripada 19 pejabat pejabat 534 Kongres yang mempunyai kakitangan Afrika-Amerika," Corbin katanya. "Byrd digunakan kuasa naungan beliau untuk melantik yang pertama Afrika-Amerika untuk pasukan polis Capitol. Jadi dia menggunakan kuasa naungan beliau untuk mengupah Amerika Afrika."

Byrd sering dikritik untuk mengundi terhadap bil Hak Sivil pada 1950-an dan 1960-an dan Corbin berharap buku ini menetapkan rekod lurus.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers