Jobseekers lebih mudah dengan Mystarjob.com

Assalamualaikum w.b.t, dan salah sejahtera kepada pemaca blog iskandarX Society. Korang lulusan Universiti atau Kolej? Ada Sijil Atau Scroll, Kencang ker korang punya result? Masih tanam anggur kat rumah, belum dapat pekerjaan yang sesuai dengan sijil/scroll atau skill korang?

Ini adalah jawapan untuk korang semua yang masih tanam anggur. MyStarJob.com. Ok tak reti buat resume? MyStarJob boleh bantu korang, dibawah anatar berikut is paparkan F.A.Q untuk persoalan korang tentang resume.

mystarjob, visume, tanam anggur, belum dapat lagi kerja, job, malaysia, star, recruitment, seekers, employers


Jobseekers

General

Apa yang saya perlu pakai?

Sebagai peraturan umum, cuba untuk memakai apa yang anda akan memakai untuk temuduga-mana pihak lain. Kami mengesyorkan pakaian formal.

Adakah saya perlu membayar untuk menggunakan ciri ini?

Tidak, ia adalah percuma.

video resume

Apakah peralatan yang saya perlu menyediakan?

Anda perlu mempunyai webcam dan mikrofon di tangan.

Apa perisian saya perlu dapat untuk merakam resume video saya?

Perisian tidak perlu.

Di mana saya perlu merakam video saya?

Cuba untuk merakam dalam persekitaran yang tenang untuk kejelasan bunyi yang optimum.

Saya hanya boleh mengemukakan resume tanpa resume video?

Ya, anda boleh. Walau bagaimanapun, majikan boleh mengabaikan resume biasa kerana mereka boleh memberi tumpuan lebih pada calon dengan video.

Saya hanya boleh mengemukakan Visume (harus resume video) tanpa resume?

Ya, anda boleh. Kami akan memberikan anda dua pilihan untuk mengemukakan resume anda, melalui video atau CV normal didokumenkan atau anda juga boleh mengemukakan kedua-dua untuk meningkatkan peluang anda yang dipanggil untuk temuduga.

Saya boleh berkongsi resume video saya dengan majikan lain yang berpotensi?

Ya, dengan memuat naik resume ke dalam profil anda dan kemudian memohon jawatan dalam MyStarJob.com

Adakah terdapat had masa kepada berapa lama resume video saya boleh?

10 minit - akan ada detik.

Pra-Saringan

Adakah saya perlu menjawab semua soalan pra-saringan yang ditetapkan oleh majikan?

Anda perlu, kerana ia boleh meningkatkan peluang anda menjadi disenarai pendek.

Apa yang perlu saya lakukan jika saya membuat kesilapan semasa merakam video?

Anda mempunyai sehingga dua mengambil apabila menjawab soalan-soalan pra-pemeriksaan yang ditetapkan oleh syarikat. Walau bagaimanapun, semasa rakaman resume video anda sendiri, anda boleh mempunyai seberapa banyak diperlukan seperti yang diperlukan untuk menjadikan ia sempurna.

Bolehkah saya memuat naik video saya sendiri dan bukannya rakaman?

Ya, anda boleh, hanya klik? Upload? Kebolehan? rekod?

Dok tunggu apa lagi? Masuk Visume sekarng untuk buat resume dan dapatkan kerja.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers