Motorola Droid RAZR Maxx review

Kebanyakan telefon pintar hari ini, terutamanya mereka pujukan LTE yang dibolehkan, telah mendapat rap buruk untuk hayat bateri yang sangat buruk, dengan paparan yang besar dan radio lapar yang menghisap jus keluar lebih cepat daripada tiga tahun boleh turun CapriSun. Perlumbaan untuk membina telefon nipis di pasaran tidak banyak membantu sama ada, sejak whittling keputusan telefon bimbit dalam ruang kurang untuk pek bateri yang bermurah hati bersaiz.

Motorola Droid RAZR kini telefon slimmest sampingan ini Pasifik, menawarkan ketebalan 7.1mm pada akhir nipis, dan tajuk yang mungkin tidak akan bertahan lama sebagai telefon baru seperti Huawei Ascend P1 S matlamat untuk mengetuk RAZR off takhta. Tetapi apa yang titik kita berdiri dan mendesak menambah mempunyai berat tambahan sedikit demi mempunyai bateri yang lebih besar?

Masukkan Motorola Droid RAZR Maxx. Hanya dua bulan selepas sebelumnya telah dikeluarkan pada Verizon, ini pesaing baru datang sekitar untuk mencabar hayat bateri setiap telefon tunggal seterusnya-gen kita pernah digunakan. Akhir belakangnya telah diisi agak untuk membuat ruang untuk bateri yang lebih besar, tetapi pada 8.99mm, ia masih langsing daripada sebilangan besar telefon bimbit yang bersaing di pasaran hari ini. Jadi apa yang membuat Maxx yang berbeza dari RAZR? Adakah ia bernilai membayar $ 300 dengan komitmen dua tahun - premium $ 100 lebih asal? Teruskan membaca untuk mengetahui.



Perkakasan dan reka bentuk




Maxx dia kelihatan seperti asal Droid RAZR akan jika ia membuat perjalanan melalui maze cermin Funhouse. Realistik, kedua-dua adalah twinners lengkap dalam setiap cara tetapi satu: Maxx mengukur 8.99mm pada titik nipis, manakala langsing banyak RAZR pada 7.1mm tebal. Pada hakikatnya, perbezaan 1.9mm tidak kelihatan untuk menjadi yang banyak dan kami bersetuju. Tetapi dalam dunia mudah alih, bagaimanapun, ia adalah peranti nipis bahawa pemerintahan tertinggi dan akhirnya mendapat hak bercakap besar muktamad.

Maxx memotong profil skinnier daripada iPhone 4S dan Galaxy Nexus pada Verizon.

Maxx ini tidak mencari untuk memenangi gelaran itu, tetapi ia masih tidak harus dianggap besar dengan apa-apa cara. Lagipun, pada nipis, ia memotong profil skinnier daripada iPhone 9.3mm tebal 4S dan 9.47mm Galaxy Nexus pada Verizon. Diberikan, Maxx masih sukan yang sama 10.6mm tebal bonggol seperti yang anda akan dapati di penutup belakang RAZR asal, walaupun kali ini, cerun berlari dari akhir nipis adalah kurang ketara. Dan terus-terang, kita tidak keberatan sedikit dimensi 1. Kami memahami bahawa nipis, tetapi mempunyai berat membuat untuk cengkaman yang lebih selesa.



Maxx juga smidge yang lebih berat daripada 4,48 auns (127g) sebelumnya, tip skala pada 5,11 auns (145g). Sekali lagi, ini adalah pasti terkawal dan masih bests Galaxy Nexus. Ini menimbulkan persoalan, walaupun: mengapa ia penting bahawa telefon ini adalah langsing dan lebih ringan daripada peranti ICS perdana Sammy? Kerana sebab keseluruhan Maxx wujud adalah untuk menampung bahawa raksasa 3300 mah bateri dibina dalam untuk menyampaikan hayat bateri yang hebat. Kami akan melakukan menyelam jauh ke dalam prestasi kemudian, tetapi hakikat bahawa Nexus tebal dan berat menggunakan kuasa pek yang lebih kecil pergi untuk menunjukkan bahawa tidak ada alasan yang lebih untuk prestasi yang lemah dalam kategori ini. Jika Motorola boleh menolak keputusan yang cemerlang dalam apa-apa profil nipis, mengapa tidak boleh HTC atau Samsung?

Mari kita tidak terlepas pandang satu faktor utama di sini, yang adalah kekurangan bateri tanggal pengguna. Sudah tentu Motorola terpaksa membuat beberapa konsesi dalam usaha untuk mengasak barangan lebih ke dalam ruang yang kurang, dan penutup bateri terlepas dipotong. Dengan itu masa bercakap yang panjang, kebanyakan orang tidak akan berkelip mata pada ini, dan kita merasakan dengan cara yang sama. Kami mempunyai banyak kebimbangan dengan RAZR pertama, kerana kita tahu orang yang cukup akan mencari keperluan yang tulen untuk bateri yang panjang, tetapi tersangkut dengan apa-apa juicepack yang besar pada Maxx tidak akan cukup sebagai mengecewakan bagi pengguna yang berat.



Selain dari profil bateri dan plumper besar, Maxx mempunyai ciri-ciri komputer yang sama dan reka bentuk sebagai RAZR asal. Tinggalkan bahawa daripada persamaan dan anda akan menjadi keras ditekan untuk memberitahu perbezaan antara kedua-dua mereka. Port semua di tempat yang sama, paparan qHD PenTile suram dibiarkan tanpa diubah elok, firmware dan kamera kekal tidak berubah dan perkakasan itu sendiri masih dibentuk daripada bahan-bahan yang sukar seperti Kevlar dan Gorilla Kaca. Belajar semua butiran halus tentang apa yang membuatkan dua RAZRs semak, menyemak semakan kami pada versi asal.

Ia adalah satu tamparan di muka untuk pengguna kuasa yang dibeli RAZR tetapi akan telah menunggu untuk Maxx telah mereka dikenali ia datang.
Ini rasanya seperti tamparan di muka untuk pengguna kuasa yang dibeli RAZR Droid asal semasa cuti tetapi telah menunggu untuk Maxx telah mereka dikenali ia datang dalam tempoh dua bulan. Keadaan tidak jauh berbeza dengan ruckus AT & T yang disebabkan oleh mengumumkan tiga versi Samsung Galaxy S II - GSII, skyrocket dan skyrocket HD - dalam tempoh empat bulan. Dari satu segi, kita boleh pasti dan dikaitkan dengan kekecewaan. Pada yang lain, perolehan pesat itu telah bertukar menjadi amalan standard di Amerika Syarikat, kisah amaran yang perlu diingat apabila membeli telefon. Telefon bimbit ini akan memenuhi keperluan anda, tanpa mengira apa yang boleh datang ke pasaran sejak beberapa bulan 18-24 tahun akan datang?

Kami rasa ia boleh menjadi lebih teruk untuk memukul berat RAZR pemilik jika Moto dan Verizon membuat penambahbaikan kepada komponen-komponen lain juga, tetapi itulah apa yang kedua-dua syarikat perlu lakukan. Lebih khusus lagi, kami kecewa bahawa paparan qHD tidak disentuh, dan akan telah menikmati melihat panel HD 720p mendapatkan dilambung untuk membantu kecerdasan perlawanan Maxx terhadap Galaxy Nexus.

Hayat bateri

Dua perkataan: asap suci. Kami mengambil telefon daripada pengecas pada jam 8:30 AM, mula video buruk ujian standard kami yang terdiri daripada gelung video berkesudahan manakala disambungkan kepada 3G, berjalan dan menunggu. Dan menunggu. Dan terus menunggu sehingga 1:00 pagi berikut. Itu betul - Maxx berlangsung selama 16,5 jam bermain video yang sama berulang-ulang sebelum berputus asa hantu. Menjalankan ujian yang sama pada Droid asal RAZR menghasilkan sembilan jam hayat bateri, yang dihormati, walaupun tempat berhampiran ini mengesankan. Kami dikenakan ke atas Maxx lagi, digunakan sederhana untuk satu hari penuh dan setengah dan telefon masih pada 40 peratus. Keesokan harinya kami bangun untuk mencari Maxx masih duduk cantik di 20 peratus. Kalaulah kami meninggalkan Tindakan Pintar dihidupkan, ia mungkin akan menyelamatkan kami jus lebih. Dalam erti kata lain, ia berlangsung selama dua hari pepejal dengan penggunaan sederhana sebelum ia menangis keluar untuk caj lain. Kami akan mengemas kini dengan hasil yang lebih kerana mereka datang, sebagai ujian LTE masih dalam kemajuan. Update: keputusan, dan RAZR Maxx berlangsung pepejal 11 jam dan 25 minit dalam video buruk ujian standard kami apabila menggunakan LTE.

Maxx selama 16.5 jam pada ujian buruk video kami, dan pepejal dua hari dengan penggunaan sederhana.

Kami dijangka bateri 3300 mah Droid RAZR Maxx untuk bertahan lama kita, dan kita sedar bahawa masa bercakap untuk telefon ini diberi pada 21 jam. Tetapi cukup menarik, walaupun pada hakikatnya bahawa hayat bateri tidak lepas selagi diiklankan, kita masih mendapati diri kita dalam kagum, tertanya-tanya di mana telefon ini telah keseluruhan kehidupan kita.

Kamera




Seperti RAZR Droid, Maxx sukan lapan megapiksel belakang penembak dan 1.3MP hadapan menghadap kamera. Seperti yang disebutkan sebelum ini, sensor adalah sama dengan telefon sebelumnya, dan oleh itu tidak mengharapkan untuk melihat banyak keputusan yang berbeza di sini. Warna masih disenyapkan dalam cahaya matahari langsung, ia bergelut dalam situasi cahaya rendah dan imej dalaman sekali lagi agak bising. Kami gembira untuk melihat hanya jumlah terhad lag pengatup, terima kasih ciri autofocus berterusan telefon. Tembakan Panorama telah melanda atau terlepas, dengan hampir setengah imej kami tidak bergabung bersama-sama tanpa mencari kabur atau tidak teratur.

Seperti biasa, menangkap video 1080p melebihi purata. Diberikan, kita masih mengalami sedikit mampatan, tetapi segala-galanya adalah segar dan filem kita dibuat sempurna cecair. Camcorder 720p secara lalai, jadi anda perlu untuk pergi dalam dan manual hidupkan ia kali pertama. Walau bagaimanapun, apabila kita menggunakan resolusi yang lebih rendah, kami masih gembira dengan keputusan.



Perisian



Kami tidak akan menyelam ke dalam banyak keseluruhan terperinci di sini, kerana terus-terang tidak ada banyak untuk memberi masa ini di sekeliling yang tidak akan terus menyalin kajian kami RAZR Droid asal. Mengapa? Kerana kedua-dua telefon berjalan hampir ROM yang sama, membina dan kulit. Menggunakan RAZR dan Maxx sebelah-menyebelah, kita datang kepada kesedaran yang menarik: apa-apa tentang firmware yang berbeza dari mentor. Terdapat tiada firmware baru membina, tiada helah bagus ditambah untuk palang pintu dan tiada ciri-ciri komputer yang lebih baik. Apabila kita sebutkan sebelum ini bahawa Maxx benar-benar adalah RAZR OG dengan bateri yang panjang yang dibina di dalam, kita bercakap agak literal.

Warp-up



Droid RAZR Maxx boleh menyampaikan hayat perkadaran raksasa, tetapi kita tidak boleh membantu tetapi mempunyai perasaan bercampur-campur. Mengapa? Seperti yang terlalu kerap adalah kes (siri skyrocket Samsung AT & T datang ke fikiran), Motorola dan Verizon sukar di tempat kerja menolak terlalu banyak RAZR peranti sekali gus, dan penerima awal akan ditinggalkan sebagai mangsa. Kami pasti terdapat beberapa orang yang membeli telefon asal kerana mereka telah Bedazzled oleh profil yang sangat nipis, tetapi berapa ramai pemilik lebih suka mempunyai peranti yang masih sangat munasabah denok dan menawarkan hayat bateri astronomi hebat?

Berapa ramai daripada kita akan suka mempunyai alat yang munasabah denok dan masih menawarkan hayat bateri yang hebat?

Pengguna kuasa yang perlu untuk mempunyai hayat terpanjang mungkin akan tiada pilihan tetapi untuk mengambilnya - tanggapan itu hanya menyebabkan untuk kekecewaan. Paling teruk, ia adalah satu RAZR asal dengan pek bateri $ 100 dilanjutkan dilampirkan. Yang terbaik, bagaimanapun, Maxx adalah bukti kepada setiap pengeluar telefon bahawa ia benar-benar adalah mungkin untuk membuat langsing (dan benar-benar menakjubkan) peranti yang sebenarnya boleh hidup lebih bernilai hari penuh penggunaan berat. Jadi apakah Maxx benar-benar menawarkan kepada seluruh masyarakat mudah alih? Satu rasa optimis.

Edgar Alvarez menyumbang kepada kajian ini.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers