Cara Masukkan Video Kedalam Entri Atau Blog Post



Untuk menambah video ke blog post anda, klik ikon filem jalur dalam toolbar Editor Pos di atas di mana anda mengarang teks blog anda. Satu tetingkap akan muncul membolehkan anda 'Tambah video ke dalam blog post anda.'



Klik Browse untuk pilih fail video dari komputer anda yang anda ingin untuk dimuat naik. Sila ambil perhatian bahawa Blogger menerima AVI, MPEG, QuickTime, Real dan fail Windows Media dan video anda mesti kurang dari 100MB.

Sebelum mengupload video anda, menambah tajuk di dalam kotak 'Hakmilik Video' dan bersetuju dengan Terma dan Syarat (anda hanya akan mempunyai untuk melakukan ini kali pertama anda memuat naik video dengan Blogger). Kemudian klik Muat naik Video.

Manakala upload video anda, anda akan melihat pemegang tempat dalam editor pos yang menunjukkan di mana video anda akan muncul. Anda juga akan melihat mesej status di bawah penyunting pos yang membolehkan anda tahu bahawa upload anda dalam kemajuan. Bergantung kepada saiz video anda, ini biasanya mengambil masa kira-kira lima minit. Apabila ia selesai, video anda akan muncul dalam editor jawatan.

Mahu melihat ini dalam tindakan? Klik pada link untuk menonton video bagaimana untuk menambah video ke dalam blog post anda:

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers