Cara Mengubahsuaikan Layout Blog Anda



Template anda adalah cara yang menyeronokkan untuk menyesuaikan blog anda. Apabila mewujudkan blog baru, anda pertama kali diminta untuk memilih templat lalai, ini adalah reka bentuk asas blog anda.

Anda boleh memilih banyak dari template untuk blog anda; hanya memilih yang paling sesuai dengan keperluan anda. Di samping itu, anda boleh menyesuaikan reka bentuk blog anda menggunakan antara muka intuitif drag-and-drop.

Anda juga boleh menambah alat berkuasa seperti persembahan slaid, pemilihan pengguna, atau iklan walaupun AdSense. Menukar fon dan warna pada blog anda adalah mudah, terlalu. Jika anda mahukan kawalan yang lebih tepat ke atas susun atur blog anda, anda juga boleh menggunakan

Edit Ciri HTML. Untuk mengedit layout blog anda, ikuti langkah berikut:


1. Klik Layoutfrom menu drop-down di papan pemuka anda di bawah blog yang anda ingin menyesuaikan.

2. Dari situ, klik Edit untuk mengedit alat yang sedia ada, atau Tambah Gadget menambah yang baru.

3. Untuk menambah alat baru selepas anda klik Tambah Alat, klik tanda tambah bersebelahan dengan alat yang dikehendaki anda. Anda boleh memilih daripada alat mengikut kategori, atau mencari alat tertentu di sebelah kanan atas tetingkap pop-up.



4. Selepas anda menambah maklumat yang perlu untuk alat yang anda pilih, klik butang Simpan oren perkiraan. Perubahan layout anda akan muncul dengan serta-merta.

Privasi dan keizinan

Secara lalai, blog anda sepenuhnya awam, dan boleh dibaca oleh sesiapa sahaja di internet. Walau bagaimanapun, jika anda mahu memastikan ia swasta, anda boleh berbuat demikian juga. Anda boleh menukar tetapan ini pada tab Tetapan | Asas.

Di bawah seksyen Readers 'Blog', anda mungkin akan melihat 'Sesiapa sahaja' dipilih sebagai lalai. Apabila anda menukar ini kepada 'Hanya ini pembaca, anda akan mendapat Pembaca butang Tambah.

Klik butang Pembaca Tambah dan kemudian masukkan alamat e-mel orang yang anda ingin untuk memberikan akses ke blog anda. Untuk tambah beberapa orang, mengasingkan alamat dengan koma.

Bagi setiap alamat memasuki, Akaun Google yang bersekutu dengan alamat tersebut akan diberi akses untuk melihat blog anda. Jika alamat tidak berkaitan dengan akaun, orang itu akan menerima e-mel jemputan dengan pautan yang membolehkan mereka lakukan salah satu daripada tiga perkara:

Mendaftar masuk ke akaun yang sedia ada.

Buat akaun baru.

Lihat blog anda sebagai tetamu (akaun tidak memerlukan).

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers