iskandarX Society Review - Samsung Galaxy S III





Assalamualaikum W.B.T, dan salam sejahtera kepada pembaca blog iskandarX Society. Hari nie aku review pasal smartphone yang paling hot dalam market sekarng nie iaitu Samsung Galaxy S III. Aku tengok dalam iklan Tv, blog lain, website, facebook, youtube macam gempak jerrr handphone nie so aku rasa ramai gak yang memilikinya bukan? So apa kata baca review smartphone nie dulu sebelum pegi beli tak salah kan? Kalau minat nak beli online kat bawah aku sediakan link untuk korang nak beli. Check it out bebeh.











Dalam dunia yang yang smartphone dikuasai oleh iPhone, semua orang untuk mendapatkan raja. Samsung mengambil matlamat langsung di rumah bahawa Pekerjaan dibina dengan kuasa besar Android terbaru, Galaxy S III. aku mempunyai sedikit masa untuk mengkaji kedua-dua AT & T dan T-mudah alih versi III Galaxy S.


Perkakasan


Slim, cahaya dan seksi. Ketiga-tiga perkataan menjelaskan Galaxy S III. Ia mempunyai gergasi 4.8 "skrin yang kira-kira sebagai baik kerana mendapat. Ia terang, tajam dan hanya yang menakjubkan untuk telefon pintar. Skrin besar tetapi telefon tidak merasa besar kerana ia adalah. Ia super nipis dan ringan. aku menjangka telefon pintar INI besar berasa membebankan di dalam poket baju aku. Tidak sama sekali. Pasti, saiz semata-mata daripada ruang tapak boleh membuat agak janggal di dalam poket seluar korang, tetapi kebanyakan orang akan terkejut betapa besar GSIII tidak terasa. GSIII padat quad-teras 1,4 Ghz pemproses, salah satu yang terpantas di pasaran. Ia adalah telefon pintar bersemangat. Menyemak helaian menu dan aplikasi adalah seperti solek kerana ia menjadi.


Kamera


Kamera adalah Kemuncak yang GSIII. Ia diberi nilai pada 8 megapixel dan mengambil gambar-gambar yang hebat. korang boleh mengambil pics full size sambil merakam video HD. Ia juga mempunyai mod pecah yang mengambil lapan gambar cepat berturut-turut dan kemudian secara automatik memilih yang terbaik untuk korang. Jika korang tidak suka gambar yang dicadangkan, ketuk orang lain untuk menyelamatkan mereka terlalu. Bagi sesiapa yang pernah cuba untuk mengambil gambar kanak-kanak atau haiwan peliharaan, ciri ini sahaja akan menjual telefon ini. Video itu kelihatan terlalu besar. Lihat sendiri, aku posted pics beberapa sampel dan video pada Picasa.









Perisian


GSIII berjalan Google Android 4.0.4 (Ice Cream Sandwich) tetapi juga telah TouchWiz Samsung terbaru perisian ditambah di atas itu. Biasanya aku tidak suka apabila syarikat telefon pintar merasakan mereka perlu untuk "menetapkan" Android. Dalam kes ini, Samsung melakukan BANYAK untuk mengesankan aku. TouchWiz 5,0 menambah beberapa ciri yang menakjubkan ke Android yang membuat orang yg menonjol GSIII. Berikut adalah beberapa kegemaran aku:


Penginapan pintar


Hari-hari telefon pintar korang menutup system skrin semasa korang cuba untuk membaca laman web yang telah hilang. GSIII akan menggunakan kamera depan menghadap untuk melihat jika korang masih fizikal melihat telefon. Jika ia mengiktiraf mata korang, ia akan menyimpan skrin. Cemerlang!


Pangilan terus


Jika korang mencari pada kenalan atau di tengah-tengah perbualan mesej teks dengan seseorang yang hanya meletakkan telefon terhadap muka korang dan ia akan memanggil orang itu. Satu idea mudah yang masuk akal PP banyak.


S Beam


Menggunakan NFC (bidang komunikasi berhampiran) Samsung mengambil keupayaan perkongsian Google dan menendang mereka sehingga takuk. Ciri Beam Google Android membolehkan korang laman saham, info kenalan dan lokasi peta dengan hanya merakam 2 telefon pintar bersama-sama. Samsung pergi satu langkah lagi membenarkan korang untuk berkongsi gambar dan video juga. NFC adalah teknologi besar yang kita akan mendengar lebih lanjut mengenai pada bulan-bulan akan datang.


AT & T berbanding T-mudah alih


Untuk pertama kalinya Samsung telah berjaya untuk mendapatkan kesemua empat syarikat telefon sel negara untuk menjalankan GSIII tanpa mengubah nama dan tanpa mengharapkan versi khas telefon. Ini bermakna GSIII adalah hampir sama pada AT & T, T-Mobile, Verizon dan Sprint. Dengan model dari kedua-dua syarikat penerbangan pertama yang duduk di depan aku kerana aku menulis ini aku boleh memberitahu korang, mereka akan telefon yang sama. Terdapat tiga perbezaan utama. Pertama sekali, seseorang berkata AT & T di belakang, yang lain mengatakan T-Mobile. Juga, setiap pengangkut telah terlebih dahulu dimuatkan beberapa keping perisian eksklusif dan alat rangkaian pada telefon pintar. aku tidak akan masuk ke dalam cekal seluk mereka apps kerana aku tidak fikir kebanyakan pengguna penjagaan. korang akan mencari aplikasi yang korang mahu anyway.


Perbezaan yang paling penting adalah rangkaian. Kedua-dua syarikat penerbangan memanggil 4G rangkaian mereka tetapi hanya AT & T menggunakan teknologi yang lebih cepat LTE. Ia membuat perbezaan yang besar jika korang berada di tempat yang betul. aku berlari beberapa ujian kelajuan yang tidak saintifik (menggunakan aplikasi Speedtest.net). Di pejabat aku berhampiran AT & T lapangan terbang Phoenix menunjukkan kelajuan muat turun kira-kira 17.000 kbps, model T mudah alih sahaja mencecah usia kira-kira 5300 kbps. AT & T juga dihancurkan pada kelajuan upload dengan 8096 kbps berbanding 920kbps T-Mobile. Apabila aku adalah rumah di Lembah Tenggara, ia adalah cerita yang berbeza yang banyak. Kedua-dua syarikat penerbangan menunjukkan kelajuan muat turun kira-kira 6500 kbps. AT & T mengatasi T-Mobile pada kelajuan upload tetapi bukan dengan margin yang besar, aku lihat di pejabat. Jelas sekali, AT & T "4G" adalah lebih cepat daripada T-Mobile tetapi ia benar-benar akan bergantung kepada lokasi dan liputan rangkaian.


Soalan untuk korang adalah, adakah ini walaupun perkara? Pasti, laman web ini akan memuatkan sehingga lebih cepat, video akan menampan kurang dan Pandora akan mengambil masa kurang 2 atau dua bermula. aku fikir faktor yang paling penting bagi mana-mana pengguna telefon pintar adalah untuk mencari yang pengangkut yang mempunyai liputan terbaik di tempat-tempat yang mana korang banyak menghabiskan masa korang. 4G cepat gila tidak melakukan apa-apa yang baik jika korang sukan satu bar perlindungan di rumah atau pejabat korang. Juga, bandingkan harga. 


Bergantung kepada pelan dan situasi korang, seseorang mungkin terkeluar jauh lebih murah daripada yang lain. Wang sentiasa bercakap. h lebih cepat daripada T-Mobile tetapi ia benar-benar akan bergantung kepada lokasi dan liputan rangkaian.


Kalau korang belum lagi beli smartphone the hot nie, boleh lah beli terus secara online, klik kat bawah link image nie jer:


Samsung Galaxy S III i9300 (16GB) + 
FREE American Icon Leather Flip Case
RM 2,159.00












Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers