Blog Content Tip – Titles are Everything



Selepas selesai menulis post blog anda terbaru, sebelum anda menekan butang 'publish' butang dan mempertimbangkan tajuk anda. Apakah ia benar-benar sampai kepada pembaca potensi anda?







Tajuk boleh menjadi perbezaan di antara setelah selepas anda membaca atau diabaikan. Sudah tentu terdapat Tiada Peraturan yang akan menjamin pos anda mendapat perhatian, tetapi anda mungkin mahu mempertimbangkan beberapa berikut.

Memudahkan - Kajian menunjukkan bahawa pembaca blog memilih tajuk yang mudah, pendek dan mudah kepada yang comel atau samar-samar.


Berkomunikasi - Dalam perkataan atau tiga memberitahu pembaca anda apa jawatan tersebut ialah kira-kira dalam tajuk anda. Kebanyakan orang tidak akan mengambil masa untuk membaca sesuatu melainkan mereka tahu apa yang kira-kira 1.


Kata Kunci - Cuba untuk menggabungkan perkataan dalam tajuk anda yang mungkin dicari oleh pembaca dalam enjin carian. Masuk ke dalam kasut mereka - apa istilah carian anda akan digunakan jika anda mahu maklumat mengenai topik ini? Jika anda sedang menulis tentang Britney Spears - letakkanlah beliau di dalam tajuk anda dan anda akan meningkatkan kedudukan dalam enjin.


Rebutlah Perhatian - Tajuk yang baik menarik pembaca anda ke dalam kiriman anda. Pos anda mungkin menjadi salah satu daripada banyak pada topik yang sama. Tajuk anda adalah satu peluang untuk membezakan ia daripada orang lain seperti itu. Bayangkan diri anda mencari artikel mengenai enjin carian atau pengumpul berita - apa yang akan membuat anda klik link anda? Tipu daya pembaca anda, menarik mereka ke dalam kiriman anda, membuat mereka mahu teruskan membacanya!


Sudah tentunya Tajuk Bukanlah Segala-galanya yang anda masih perlu untuk publish post sesuatu yang berfaedah di bawah mereka. Tetapi tajuk tidak hanya permulaan selepas anda, ia adalah satu pelawaan untuk orang ramai untuk melibatkan diri dengan idea-idea anda. Meletakkan beberapa usaha untuk membangunkan dan anda akan dapati orang mengambil semua langkah yang penting ke dalam ruang maya anda.

"Revealed: Bagaimana Pelajar Sekolah
Tinggi Estonia Menjana  $USD200 + Sehari Online, Menggunakan Teknik
PERCUMA Autopilot Sepenuhnya, Klik Di Sini Sekarang"

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers