The Rhythm Method of Blogging



Salah satu kunci kejayaan untuk blog adalah kerap posting. Ini adalah apa yang membezakan weblog dari dari laman web statik.






Purata posts blogger sekali setiap 14 hari - secara peribadi aku cenderung untuk melawat blogger yang kini lebih kerap daripada itu terutamanya. Sebagai pembaca blog aku mendapat tahu rentak blog yang aku baca. aku tidak kisah jika mereka harian, mingguan atau bahkan penulis blog setiap dua minggu - tetapi apa jua rentak mereka aku dapati diri aku kehilangan faedah jika mereka hilang untuk jangka masa yang tidak dapat dijelaskan. Oleh itu, rentak daripada blog.


Aku sendiri post blog setiap hari dan mendedikasikan 15 minit kebanyakan waktu pagi semasa aku minum kopi aku untuk menulis sesuatu. aku juga sering post benda terakhir pada waktu malam.


Aku membaca di suatu blog baru-baru ini bahawa jika korang menulis selama 15 minit sehari, korang akan telah menulis bersamaan buku purata dalam setahun. Tetapkan sendiri beberapa semacam matlamat seperti itu - tetapi jangan terjerat dengan nafsu menulis hanya semata-mata kerana korang "terpaksa untuk melakukannya" - nanti kandungan korang juga yang akan menderita.


Satu cara untuk membantu 'blogger blok' setiap adalah untuk menyimpan fail tentang idea untuk blog. Bukannya posting tentang segala sesuatu yang menarik minat korang dalam satu hari, menyimpan beberapa idea dalam rizab supaya korang boleh postkan mereka dengan cepat pada hari apabila korang mungkin sebaliknya telah terlalu sibuk atau tidak berupaya untuk mengupdate blog korang.


"Revealed: Bagaimana Pelajar Sekolah
Tinggi Estonia Menjana  $USD200 + Sehari Online, Menggunakan Teknik
PERCUMA Autopilot Sepenuhnya, Klik Di Sini Sekarang"

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers