Euro 2012: 'Jangan pakat'


Setiap pasukan, dahagakan kemenangan, tetapi tidak mustahil jika perlawanan antara Sepanyol dan Croatia berakhir dengan seri. - Vicente del Bosque, pengendali Sepanyo
itali harap Sepanyol dan Croatia adil dalam perlawanan akhir kumpulan C






ITALI mengharapkan belas Sepanyol dan Croatia untuk tidak 'berpakat' mencapai keputusan sekurang-kurangnya seri 2-2 pada perlawanan terakhir kedua-dua pasukan itu dalam Kumpulan C, awal pagi esok.
Ini kerana jika kedua-dua pasukan itu seri 2-2, Itali akan tersingkir walaupun berjaya mengatasi Republik Ireland dalam satu lagi perlawanan kumpulan sama.

ika tidak, Itali terpaksa mengikut jejak Sweden, Poland, Russia dan Republik Ireland, pulang awal.

Sepanyol kini mendominasi Kumpulan C apabila mengumpul empat mata dengan kelebihan jaringan, diikuti Croatia, juga empat mata.

Itali pula mengumpul dua mata manakala Republik Ireland, masih tiada mata selepas tumpas dalam kedua-dua perlawanan sebelum ini dan tersingkir awal.

“Setiap pasukan, dahagakan kemenangan, tetapi tidak mustahil jika perlawanan antara Sepanyol dan Croatia berakhir dengan seri.
“Sukar bagi saya untuk menentukan siapa yang layak menang dalam perlawanan terakhir Kumpulan C,” kata pengendali Sepanyol, Vicente del Bosque.

Pada Euro 2004, keputusan seri antara Sweden dan Denmark menyebabkan Itali gagal mara ke peringkat suku akhir.

Untuk laporan lanjut kerancakan Euro 2012, dapatkan naskhah Berita Harian hari ini jugak tau dak dok baca online nie rugi la dpa nie meniaga. Tuw hampa tengok Vicente del Bosque punya muka sikit punya cenggey apa?

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers