BMF: Buh apa saja Nasi Campur RM5.90

BMF: Buh apa saja Nasi Campur RM5.90.. haaA??? biaq betui RM5.90 buh apa saja laik banyak mana mau siap air free lagi?


BMF: Buh apa saja Nasi Campur RM5.90


Ya itulah yang ditulis dan diberitahu kepada is tentang sebuah restoran di Aman Jaya Sungai Petani, Kedah nie. Berniaga sambil sedekah.

Aduiihh kat Penang kalau buat macam nie mau botak gak kepala tapi as always Kedah barang lebih murah berbanding negeri lain.

Lagipun rezeki adalah rahsia Allah S.W.T, yakin dengan apa yang diusahakan dengan ikhlas Allah S.W.T akan berikan lebih lagi.

Ikuti kisah Restoran Cikgu Aman Jaya Sungai Petani, Kedah ini.


BMF: Buh apa saja Nasi Campur RM5.90


KEDAI MAKAN RM5.90

"Dah tahu kedai ni?" Sapa seorang lelaki waktu saya cedok lauk.

"Kedai kami, boleh ambil nasi dan lauk apa saja. Banyak mana pun boleh. Hanya RM5.90 sahaja. Air kordial pun free. Siap boleh refill lagi." Panjang lebar dia terangkan pada saya.

Saya tersenyum anggukan kepala.

"Haa, ini kedai milik pak mertua saya. Dia cakap, nak niaga sambil sedekah. Kalau orang tu ambil lebih kita sebelumnya sedekah saja. Lauk isteri saya masak"

"Alhamdulillah. Semoga Allah murahkan rezekinya." Balas saya.

"Nanti bawalah keluarga datang ye." Pelawa dia sambil senyum.

"InsyaAllah" Bagus betul. Layan pelanggan macam kawan.


BMF: Buh apa saja Nasi Campur RM5.90


Lalu saya duduk dan menjamu selera. Maklumlah tengah lapar.

Puas hati betul. Lauk boleh ambil banyak. Masakan pun sedap. Bayangkan ikan keli bakar yang saya ambil ni size besar. Ini standard biasa adalah dalam Rm8 lebih sepinggan.

Bukan itu saja, saya cedok lagi gulai ikan kembong dengan bendi. Sayur lemak petola. Sayur taugeh. Sambal. Perghh, memang mantaplah.

Sengaja saya ambil tak banyak lauk sangat, nanti nampak macam kebulur sangat pula.😁

Tuan2 Puan2, kedai macam ni wajib kita share, Kongsikanlah supaya ramai support perniagaan mereka.


BMF: Buh apa saja Nasi Campur RM5.90


Ha, Restoran Cikgu ni terletak di Aman Jaya, Sungai Petani. Dekat sangat dengan edit tol Plus (U) Sungai Petani.

Boleh search di Google Maps. Restoran Cikgu.
Nama sempena ayahnya seorang cikgu yang pencen.

Ini alamatnya:


BMF: Buh apa saja Nasi Campur RM5.90


Restoran Cikgu
62, Lengkok Cempaka 2, Bandar AmanJaya 08000 Sungai Petani, Kedah.

Jangan pergi hari Jumaat tau. Cuti, sharelah. Bagi bot pun tak apa. Saya bukan dibayar ye. Tapi memang ikhlas nak berkongsi untuk anda cuba.



Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers