KEJUARAN CSGO TERBESAR MLG COLOMBUS MAJOR DIJUARAI LUMINOSITY GAMING DARI BRAZIL

KEJUARAN CSGO TERBESAR MLG COLOMBUS MAJOR DIJUARAI LUMINOSITY GAMING DARI BRAZIL

Kejuaran permainan video kompetetif "CSGO" terbesar pernah diadakan iaitu MLG Colombus 2016 telah dimenangi oleh pasukan  Luminosity Gaming. Mereka telah bertemu dengan wakil dari Ukraine iaitu Navi' pada peringkat akhir pertandingan.

Sebanyak 16 pasukan telah menyertai kejuaraan ini untuk mendapatkan hadiah utama iaitu wang tunai sebanyak hampir RM 2 Juta. Kesemua pasukan datang dari pelbagai negara terutamanya dari benua eropah. Antara pasukan kegemaran yang menyertai kejuaraan ini adalah Fnatic,  Navi', NIP, Envy, dan G2 Esports.

Sepanjang perjalanan dari peringkat kumpulan dan kalah mati, pasukan dari Brazil ini tidak melalui jalan mudah apabila di peringkat kumpulan, mereka berada di kumpulan A yang dianggotai pasukan NIP dan Flipsid3. Namun begitu,mereka telah berjaya mengalahkan beberapa pasukan handal dan akhirnya menjuarai kejohanan ini.

Tahniah buat pasukan  Luminosity Gaming atas usaha mereka menjuarai kejohana ini. Agak-agak, bila pasukan dari Malaysia boleh mengharumkan nama negara seperti mereka. Majulah sukan E-sport untuk negara !!!

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers