DAP tidak yakin dengan Amanah-Mustafa Ali

DAP tidak yakin dengan Amanah-Mustafa Ali
Kenyataan Pengerusi DAP Selangor untuk meletak calon partinya di lapan kawasan DUN Pas di negeri itu menjadi tanda tanya kerana lawan sebenar pembangkang adalah BN

Kenyataan Pengerusi DAP Selangor, Tony Pua bahawa parti itu akan bertanding di lapan kawasan Pas di Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor pada pilihan raya umum akan datang menunjukkan ketidak kepercayaannya terhadap keupayaan rakannya dalam Pakatan Harapan, Parti Amanah Rakyat (Amanah).

Pengarah Pilihan Raya Pas, Datuk Mustafa Ali berkata sebagai pembangkang sepatutnya yang menjadi lawan adalah Barisan Nasional (BN), bukan partinya.

“DAP mahu yang menggantikan Pas ini, Amanah. Sepatutnya yang lawan Pas itu BN lah. Secara logik Lapan kerusi di Selangor yang disebut-sebut itu ialah Taman Templer, Lembah Jaya, Sri Serdang, Meru, Cempaka, Dusun Tua, Tanjung Sepat dan Paya Jaras.ya. Bukan gantikan Pas.

“Tapi cara DAP ini seperti tidak percaya dengan keupayaan Amanah untuk melawan Pas,” katanya yang dipetik daripada Sinar Harian Online.

Mengulas mengenai kenyataan itu, Mustafa berkata, Pas tetap akan mempertahankan semua kerusi yang ditandingi di Selangor pada pilihanraya akan datang.

“Terpulanglah. Kita (Pas) akan tetap pertahankan kerusi kita. Siapa nak lawan, lawanlah. Itu hak dia. Siapa-siapa pun bebas bertanding.

“Cuma saya fikir DAP buat kenyataan itu tidak bincang pun dengan rakan Pakatan Harapan dia.

“Sebab kalau nak diikutkan, masalah kerusi ini orang tak bincang awal-awal. Dah nak dekat (pilihan raya) nanti baru bincang,” katanya yang dipetik daripada portal itu.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers