Zuraida bidas Amanah

Zuraida bidas Amanah
Tindakan mencabar dalam kalangan parti pembangkang terlalu kebudak-budakan dalam suasana politik yang sudah semakin rapuh

Ketua Wanita Parti Keadilan Rakyat (PKR), Zuraida Kamaruddin membidas Parti Amanah Negara (Amanah) yang menyatakan parti itu sedia bertanding tiga penjuru dalam Pilihan Raya Umum (PRU14).

Menyifatkan kenyataan pemimpin itu sebagai tindakan kebudak-budakan, Ahli Parlimen Ampang itu berkata, parti-parti politik perlu meletakkan agenda mensejahterakan rakyat sebagai keutamaan.

Katanya, langkah bersatu dan bertegas untuk memenangi Putrajaya adalah menjadi matlamat yang perlu dicapai.

“Adalah penting untuk menjaga batas dalam berkomunikasi dengan mempunyai sifat terbuka melalui perbincangan aktif dan kerap bagi merealisasikan misi perjuangan satu lawan satu.

“Jika sayangkan negara ini, haruslah meletakkannya sebagai agenda utama mengatasi agenda peribadi atau parti. Mencabar satu sama lain untuk pertandingan tiga penjuru adalah terlalu kebudak-budakan dalam suasana politik kita yang kini sudah semakin rapuh,” katanya dalam kenyataan pada Selasa.

Baru-baru ini, Presiden Amanah, Mohamad Sabu atau Mat Sabu yang dilaporkan sebuah laman portal berkata, Amanah bersedia untuk bertanding tiga penjuru menentang BN dan Pas dalam pilihan raya umum akan datang jika terpaksa.

Bagaimanapun, Mat Sabu berkata, Amanah akan memberikan peluang kepada Pas sepenuhnya untuk berunding bagi memastikan pembangkang hanya akan bertanding satu lawan satu dalam PRU14.

Ketua Amanah Kulai, Hisham Md Zin pula dilaporkan berkata, parti itu mempunyai peluang yang lebih cerah berbanding BN dan Pas di Johor jika berlaku pertandingan tiga penjuru ekoran demografi penduduk di negeri itu.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers