PBNJ hanya ambil langkah keselamatan-Ismail

PBNJ hanya ambil langkah keselamatan-Ismail
Bukan sahaja pasukan Johor malah, penyokong Selangor dan Sarawak
 pernah berdepan dengan ancaman ketika bertandang ke Ipoh.

Persatuan Bola Sepak Negeri Johor (PBNJ) mempertahankan tindakannya membuat persiapan termasuk memasang jaring keselamatan pada bas yang membawa pemainnya ke Ipoh, Perak.

Dalam kenyataannya, Presiden PBNJ, Datuk Ismail Karim menegaskan ia bagi mengelak sebarang kejadian buruk daripada berulang.

“Sejak 2013 di Lumut, pihak PBNJ dan penyokong telah menghadapi pelbagai masalah di Perak. Bas kami tidak pernah balik dari Perak tanpa insiden cermin pecah dibaling objek dan sebagainya.

“Penyokong kami pula dikepung, dan macam-macam lagi masalah lain. Kejadian ini bukan sahaja dialami penyokong Johor, malah pernah juga dilalui oleh penyokong-penyokong Selangor dan Sarawak,” petik kenyataannya yang dimuat naik di laman Facebook Johor Southern Tigers.

Ismail menegaskan, tindakan itu dibuat atas faktor keselamatan dan bukannya provokasi.

“Tindakan yang kami ambil adalah atas faktor keselamatan dan bukannya provokasi. Jadi, cukup-cukuplah cuba mencari salah kami.

“Johor adalah negeri peneraju dari dahulu hinggalah ke hari ini. Kami di PBNJ hanya mahu bersaing dan bermain bolasepak,” katanya bagi mengulas laporan tajuk muka depan akhbar The Star hari ini, “Steeling for Trouble”.

Pasukan JDT dijadual akan bertemu dengan Perak di Ipoh malam esok dalam pertandingan Piala Malaysia.

Sebelum ini, pertemuan pasukan berkenaan di Johor Bahru dicemari keganasan.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers