Guan Eng dakwa status Twitter palsu

Guan Eng dakwa status Twitter palsu
Desak SKMM ambil tindakan tegas kerana ia menyentuh sensitiviti agama dan kaum.

Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng menjelaskan status yang menggunakan namanya berhubung pengharaman penggunaan pembesar suara di masjid dan surau adalah palsu.

Tegasnya, dia tidak pernah mencampuri hal ehwal Islam di negeri itu.

“Saya tidak tweet kenyataan ini. Fitnah dan tuduhan dengan niat jahat terhadap saya telah disebarkan.

“Pada suatu hari mereka kata saya makan daging anjing, kini mereka kata saya mengeluarkan kenyataan pengharaman pembesar suara di masjid dan surau pula,” katanya yang dipetik daripada Mstar Online.

Sebelum ini, Tweet berkaitan larangan penggunaan pembesar suara di masjid dan surau di Pulau Pinang dikatakan dibuat Guan Eng.

Ia kemudian muncul dalam bentuk paparan skrin dan menjadi viral di Facebook dan Twitter.

Berikutan fitnah terbaru itu, Setiausaha Agung DAP itu meminta Suruhanjaya Komunikasi dan Multi Media (SKMM) mengambil tindakan tegas.

“Saya harap polis dan Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia akan menyiasat dan mengambil tindakan tegas terhadap mereka yang bertanggungjawab terhadap perbuatan itu,” petik katanya dari portal itu.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers