Scha, Awal Bakal Timang Cahaya Mata Perempuan

Scha, Awal Bakal Timang Cahaya Mata Perempuan

Scha, Awal Bakal Timang Cahaya Mata Perempuan


KUALA LUMPUR, 21 JUN 2014: Pasangan Schawal iaitu Scha Al Yahya dan Awal Ashaari, mengesahkan yang mereka bakal menimang cahaya mata perempuan tidak lama lagi. Perkhabaran tentang jantina bayi mereka akhirnya telah diberitakan secara eksklusif di HLive! pada jam 8.30 malam tadi (Jumaat) di Astro Ria 104 dan Astro Maya HD 135.

Teruja dengan ketibaan anak sulung mereka, Awal dan Scha akui sudahpun mempunyai senarai nama untuk bayi perempuan bila tiba waktunya.

“Kami sudah fikirkan sebelum ini kalau bayi perempuan, kami akan berikan nama-nama seperti Zara, Cempaka atau mungkin Melur. Sebab kami memang gemarkan nama-nama yang lebih klasik,” kata Scha atau nama sebenarnya, Sharifah Nor Azean Syed Mahadzir Al-Yahya.

Namun mereka masih lagi berbahagi pendapat untuk memilih tempoh berpantang samaada sepanjang 40 atau 100 hari. Awal bagaimanapun akui risaukan Scha yang terpaksa melalui tempoh itu ketika perayaan Aidilfitri nanti.

“Saya cadangkan Scha berpantang selama 100 hari. Tapi semuanya terpulang pada diri dia dan keselesaan dia. Lagipun Scha akan berpantang semasa Aidilfitri nanti.

"Saya kurang pasti jika dia boleh elak godaan ketupat, rendang dan minuman bergas,” kata Awal, 33 tahun.

Berhasrat untuk terus berada di dalam industri hiburan, Scha Al Yahya tidak menyifatkan tanggungjawab sebagai seorang ibu dan isteri sebagai komitmen yang membebankan. Sebaliknya pula, Awal kini lebih tertumpu kepada bisnes sendiri di Curve, Damansara.

“Adalah keinginan Scha dari dulu untuk menjadi wanita bekerjaya yang juga seorang ibu. Saya ingin melihat diri saya sebagai seorang isteri yang boleh menjaga banyak tanggungjawab pada masa yang sama,” kata bakal ibu itu.

“Awal pula sedang sibuk dengan bisnes kafe saya sendiri, yang mana akan menjadi bisnes keluarga. Buat masa ini saya akan tumpukan pada bidang perniagaan makanan yang menjual makanan-makanan melayu dan kuih-kuih melayu” jelas Awal tentang perniagaannya.

Scha yang kini pada minggu kehamilannya yang ke-34 dianggarkan bakal bersalin lebih awal dari biasa. Pasangan ini ditemui di Hospital Prince Court, Kuala Lumpur. Terdahulu, Awal dan Scha bernikah pada 4 Mei 2012 di Hotel Pullman, Putrajaya.


Comments

Post a Comment

Follow My Twitter http://twitter.com/iskandarX @iskandarX
Follow My Facebook http://facebook.ocm/iskandarX
Follow My Blog http://feeds.feedburner.com/IskandarxSociety-MakeMoneyOnlineIskandarxStylo
Follow Me on Google ++ https://plus.google.com/u/0/102871867053782912924
Jika Artikel ini Memuaskan Hati Anda, Sila Tulis Review Untuk Kami di: http://www.alexa.com/write/review/iskandarx.com.my

Please Use Proper Words To Comment. Do not put your site or any url link inside comment box please or I will remove the comment.


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers