Teruja Album Ketiga Dilancarkan Tapi Alif Satar Frust Giler!

Teruja Album Ketiga Dilancarkan Tapi Alif Satar Frust Giler!
Teruja Album Ketiga Dilancarkan Tapi Alif Satar Frust Giler!


Teruja Album Ketiga Dilancarkan Tapi Alif Satar Frust Giler!


Dalam pada teruja untuk menantikan respon peminat terhadap album ketiganya berjudul Definisi, Alif Satar mengakui sangat kecewa apabila lagunya Akhiri Penantianku masih tidak lagi dimainkan walaupun sudah lebih dua bulan dipromosikan.

“Saya memang frust gile dengan beberapa stesen radio tempatan. Saya tidak tahu, kenapa sampai sekarang radio swasta masih lagi tidak memainkan lagu saya. Namun, saya tidak mahu salahkan mereka 100%. Mungkin mereka ada sebab yang saya tidak tahu.

“Sebab itulah, saya mengambil inisiatif sendiri dengan mempromosikan lagu berkenaan di laman sosial. Syukur Alhamdulillah ia mendapat respon yang baik.

“Saya juga bersyukur lagu saya kini menjadi antara lagu pilihan di stesen radio milik kerajaan,” katanya selepas majlis pelancaran album dan showcase yang diadakan Black Box, Damansara.

Bercerita mengenai pemilihan tajuk untuk album ini, Alif yang kini semakin aktif sebagai pengacara TV ada alasan sendiri memilih nama Definisi.

“Tajuk Definisi dipilih atas sebab lagu-lagu yang ada dalam album ini merupakan lagu-lagu pilihan saya sendiri. Namun, ia tidak ada lagu yang dicipta oleh saya sendiri. Mulanya saya dan pihak pengurusan banyak berbincang dan mengambil tajuk lagu seperti sudah kebiasaan.

“Saya memang ada mencipta lagu sendiri. Namun, yang kelakarnya lagu ciptaan saya tidak dipilih dan disenaraikan dalam album ini.Apapun, bagi saya, lagu yang saya cipta lebih sesuai untuk dinyanyikan oleh saya sendiri untuk diri sendiri,” jelasnya.

Menariknya, sebuah lagu English yang berjudung Sliding Door dicipta oleh komposer yang pernah melibatkan diri dalam album One Direction. Album Definisi yang menampilkan kematangan Alif Satar ini mengandungi lapan buah lagu baru. Antara nama produser dan komposer yang terlibat adalah Azlan Abu Hassan, Panji Sakti, Alfa Booty, Zimi Sofarz,  Lee Nai Kong dan Conrad.





Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers