Fida teraniaya?

Fida teraniaya?
Fida Ibrahim

Fida teraniaya?


TINDAKAN Fida Ibrahim meninggalkan set penggambaran telefilem Kampungku dan Aidiladha, di Baling, Kedah, minggu lalu, benar-benar mengejutkan ramai pihak.

Apatah lagi, pihak produksi mengatakan Fida sengaja lari kerana tidak berpuas hati dengan babak terakhir dikatakan cuba menyindirnya.

Bagaimanapun, perkara tersebut ditepis Fida yang mendakwa, penerbit itu sengaja memfitnahnya dengan membangkitkan alasan tidak munasabah.

Tegas Fida, dia tidak lari tetapi meninggalkan produksi itu kerana tidak mencapai perjanjian yang dipersetujui sebelum ini.

Justeru bagi mempertahankan dan mencari keadilan, Fida tidak berlengah lagi untuk merujuk perkara ini kepada Persatuan Seniman Malaysia (Seniman).

Pengerusi Biro Aduan dan Undang-Undang Seniman, Zahrin Ishak berkata, menerusi pertemuan Khamis lalu, Fida sudah memaklumkan beberapa perkara kepada pihak Seniman antaranya mengenai perjanjian asal dan hal kebajikan yang tidak dijaga.

Jelasnya, bagi bertindak adil kepada kedua-dua belah pihak, pihak Seniman sudah bertemu dengan pengarah telefilem berkenaan, Shuhaimi Lua dan beberapa krew produksi untuk siasatan lanjut.

“Saya sudah berjumpa dengan Shuhaimi dan pihak produksi semalam, esok (Isnin) saya akan berbincang bersama Zed Zaidi mengenai perkara ini.

“Seterusnya hasil siasatan akan diberitahu setelah semuanya selesai kelak," ujarnya kepada Zass.

Sementara itu, Presiden Seniman, Zed Zaidi berkata,  Seniman akan siasat secara adil berdasarkan laporan itu.

“Pihak Seniman akan siasat dan tidak akan dengar kenyataan sebelah pihak.

"Lagipun saya tidak mahu nanti, niat ikhlas kami untuk membantu disalah erti dan akhirnya seolah-olah kami pula yang bersalah.

“Memandangkan saya tidak berjumpa Fida, Khamis lalu kerana terlibat dengan sidang media Gafim, jadi saya tidak boleh komen panjang mengenai perkara ini.

“Namun apa yang difahamkan, ia mungkin lebih kepada salah faham. Jadi selepas siasatan terperinci, kita akan cuba bantu mana yang patut," jelasnya.

Nafi berlagak diva


Dalam pada itu, Fida dalam kenyataannya kepada Zass nafi dakwaan bahawa dia mula berlagak diva.

Dia anggap tuduhan itu sangat melampau.

“Saya tidak bertindak melampau atau mahukan tempat mewah dan selesa, namun saya tahu apa hak saya dalam sesebuah produksi.

“Bagi saya ia merupakan fitnah tidak berasas dan membuatkan kredibiliti saya tercalar,” katanya.

Menurut Fida, penempatan yang disediakan sangat teruk apabila dia terpaksa berkongsi bilik dengan empat pelakon lain termasuk ahli keluarga mereka.

“Saya bukanlah harap bilik mewah dan penempatan yang terlalu selesa. tetapi bayangkanlah apabila penginapan yang disediakan harus dikongsi seramai itu?

“Adakah salah saya mahukan hak saya dan sedikit keselesaan buat artis lain?,” sangkalnya kembali.


Comments

Post a Comment

Follow My Twitter http://twitter.com/iskandarX @iskandarX
Follow My Facebook http://facebook.ocm/iskandarX
Follow My Blog http://feeds.feedburner.com/IskandarxSociety-MakeMoneyOnlineIskandarxStylo
Follow Me on Google ++ https://plus.google.com/u/0/102871867053782912924
Jika Artikel ini Memuaskan Hati Anda, Sila Tulis Review Untuk Kami di: http://www.alexa.com/write/review/iskandarx.com.my

Please Use Proper Words To Comment. Do not put your site or any url link inside comment box please or I will remove the comment.


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers