Chef Riz Akui Kenal Mak Jemah Melalui Instagram!


Chef Riz, Akui, Kenal, Mak Jemah, Melalui, Instagram, Artis Malaysia, Hiburan, Malaysia


Teks: Razif Rosdi
Twitter: @AjiebRosdi

KUALA LUMPUR, 6 FEB 2013: Bekas suami pelakon Ana Dahlia, Chef Mohd Nadri Redzuawan atau Chef Riz mengakui sedang mengenali hati budi seorang wanita yang digelarnya Mak Jemah.

Bagaimanapun, Chef Riz yang kini sibuk menguruskan restoran miliknya, Flavor Restaurant di Jalan Telawi, Bangsar memohon agar diberikan masa untuk bercerita lebih lanjut tentang wanita tersebut.

"Gambar yang itu ke? Tidak boleh ke saya nak bergambar dengan dia? Pasal benda ini, nanti saya akan ceritalah. Biarlah saya berkawan dulu dengan dia. Kami pun baru saja berkenalan.

"Malah, saya masih lagi dalam proses mengenal hati budi dia. Saya gelarkan dia dengan nama Mak Jemah. Maaflah, belum masanya lagi saya nak beritahu nama betul dia. Kalau dah okay nanti, saya beritahulah ya.

"Lagipun, kami masih baru lagi berkawan. Baru, lebih kurang sebulan kami kenal. . Dia bukan artis dan dia orang biasa-biasa saja. Bagi saya masa untuk kawan dengan dia dulu. Kalau ada jodoh, Insya-Allah. Saya pun tak mahu cakap lebih-lebih sangat," katanya kepada murai.com.my.

Meneruskan penjelasan, Chef Riz memberitahu tujuan dia meletakkan foto tersebut. Katanya, dia melakukannya kerana mahu menghargai kebaikan wanita berkenaan terhadap dirinya.

"Dia adalah orang Johor. Saya jarang jumpa dia kerana saya sibuk. Semua orang tahu, selepas saya bercerai, saya rasa tertekan dan lemah semangat. Bagaimanapun, saya dengan Ana masih lagi berkawan dan saya doakan yang terbaik untuk Ana. Sejujurnya, saya tidak mencari Mak Jemah. Saya kenal dia pun menerusi Instagram.

"Kebetulan baru-baru ini saya ada menjayakan sebuah program di Johor Bahru. Waktu itu barulah saya berjumpa dengan dia . Dia pulak dengan baik hati membawa saya berjalan-jalan di sekitar bandaraya Johor Bahru," ujarnya.

Dalam pada itu, Chef Riz tidak menolak bahawa Mak Jemah banyak mengubati lukanya yang baru saja mengalami dilema penceraian.

"Saya berminat berkawan dengannya kerana minat dia dalam bidang masakan. Saya pun senang berkawan dengan dia. Dia selalu berikan kata-kata semangat kepada saya setiap kali saya rasa down. Senang cakap, dia sentiasa merawat luka saya juga. Sekarang ini, saya hanya mahu peminat berdoa yang terbaik untuk saya.

"Saya pun sedang mencuba mencari kebahagian dalam hubungan. Mak Jemah memang caring dan banyak berikan kata-kata semangat buat saya," jelasnya.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers