Samsung Galaxy Y duos S6102 Riview: Dua Kali Pintar

Pengenalan

Ia mendapat sekitar blok cepat cukup bahawa kemasukan peringkat Androids adalah golongan wang yang besar. Tidak bahawa Samsung memerlukan ketua-up. Mereka telah mempunyai kaki di pintu itu bagi selagi kita boleh ingat. Sehingga akhir-akhir ini, siri Galaxy Y mereka telah diambil alih daripada orang-orang Galaxy Gio, Mini dan Fit untuk menawarkan telefon pintar berpatutan untuk belia dan pasaran baru muncul.


Samsung Galaxy  Y Duos Samsung Galaxy  Y Duos Samsung Galaxy  Y Duos Samsung Galaxy  Y Duos 

Pada satu ketika wilayah Nokia hampir eksklusif, pasaran rendah akhir kini permainan yang adil untuk telefon pintar murah dan Galaxy Y duos tidak perlu berusaha keras untuk membuat dirinya selesa.

Galaxy Y duos membina Y Galaxy SIM tunggal dengan skrin yang lebih besar, kamera resolusi tinggi, bateri kapasiti yang lebih besar dan yang paling penting, slot SIM tambahan. Kedua akan, sudah tentu, menjadi titik jualan utama dalam pasaran baru muncul, tetapi di sini adalah apa lagi yang ditawarkan.

Ciri-ciri Utama
  • Dual-SIM (dual stand-by)
  • Quad-Band GSM dan dwi-jalur 3G sokongan
  • 7.2 Mbps HSDPA
  • Suis SIM dalam kawasan pemberitahuan
  • 3.14 "256K warna QVGA TFT skrin sentuh
  • ARMv6 pemproses 832MHz, 290MB RAM
  • Android OS v2.3.5 (Gingerbread) dengan TouchWiz UI
  • 160MB storan dalaman, panas swappable MicroSD slot, kad 2GB termasuk
  • 3,15 MP tetap fokus kamera dengan geotagging
  • Penerima GPS dengan A-GPS
  • Wi-Fi 802.11 b / g / n, fungsi hotspot
  • Radio FM stereo dengan RDS
  • 3.5mm audio jack
  • Penonton dokumen
  • Pecutan dan sensor jarak
  • Input teks Swype
  • MicroUSB pelabuhan (caj) dan stereo Bluetooth 3.0
  • Rangkaian integrasi sosial

Kelemahan utama
  • Rendah resolusi skrin menghadkan pilihan aplikasi
  • Fokus kamera Tetap
  • Tiada kamera sekunder
  • Tiada kamera flash, tiada kunci yang berdedikasi kamera
  • Rakaman video QVGA @ 24fps adalah agak rendah
  • Tiada sokongan Adobe Flash

Galaxy Y duos bertujuan pada telefon pintar tahap kemasukan peminat yang ingin membuat yang terbaik daripada bajet yang terhad. Ini dwi-SIM Droid berdasarkan Galaxy Y asal - yang seterusnya adalah potongan atas dumbphone biasa.
Kami rasa kedua-dua tidak langsung akan bersaing dengan satu sama lain: dwi-SIM telefon pintar mungkin akan mencapai demografi yang berbeza. Satu pakej seperti Y Galaxy (tunggal SIM) adalah satu perkara yang lebih jangka pendek - telefon untuk mempelajari asas-asas dengan sebelum beralih kepada sesuatu yang lebih maju.

Sebuah telefon dwi-SIM pada Sebaliknya adalah pilihan yang wajar untuk bajet sedar - penonton biasanya lebih tua yang tidak berminat untuk menaik taraf pernah begitu kerap. Sebaliknya, remaja juga mungkin akan menikmati fleksibiliti pelan mudah alih yang dua kad SIM menyediakan.

Bagaimanapun, Samsung mempunyai rekod pepejal dwi-SIM tetapi apa yang kita berminat dalam bagaimana dua talian telefon diuruskan dan dikendalikan dalam persekitaran Android. Perkara pertama yang anda akan notis adalah kekurangan utama pengurusan yang berdedikasi SIM dan kad SIM panas swappable. Di sisi lain, suis SIM berguna bersepadu dalam kawasan pemberitahuan Android dan pengurus SIM mendahului menu tetapan. Quad-band sokongan pada kedua-dua kad SIM dan dwi-jalur 3G adalah kursus lebih daripada dialu-alukan.


Samsung S6120 Galaxy Y Duos Samsung S6120 Galaxy Y Duos 
Galaxy Y duos di Ibu Pejabat

pakej runcit

Pakej sederhana runcit duos Samsung Galaxy Y adalah tidak mengejutkan memandangkan harga yang rendah. Anda tidak mendapat kabel standard microUSB dan pengecas, bersama-sama dengan kad microSD 2GB lengkap dengan penyesuai SD.

Apa pakej meninggalkan satu set headphone - anda akan mempunyai untuk mendapatkan mereka di tempat lain jika anda mahu menikmati pemain muzik atau Radio FM di telefon. Ini mungkin menjadi satu perkara yang khusus rantau walaupun, berdasarkan maklum balas pengguna kepada asal Galaxy ulasan Y kami


Samsung S6120 Galaxy Y Duos Samsung S6120 Galaxy Y Duos 

Kotak runcit Galaxy Y duos

360-darjah putaran

Galaxy Y duos merupakan telefon padat, walaupun tidak hebatnya nipis, serta indah yang direka. Pada 109,8 x 60 x 12 mm, ia hanya besar cukup daripada Y Galaxy, untuk menampung skrin yang lebih besar dan slot SIM tambahan ..



Merekabentuk dan membina kualiti

Gaya adalah Samsung biasa, terdapat perbezaan kecil tunggal SIM Galaxy Y. Yang paling ketara adalah butang Utama memanjang, seperti yang bertentangan dengan kekunci Home persegi asal. Kerangka krom seperti depan adalah lebih menonjol tetapi ia tidak patut begitu baik dengan seluruh reka bentuk telefon - terutamanya belakang bergetah. Pada nota positif, membina adalah cukup baik.

3.14 "TFT paparan QVGA (240 x 320) resolusi adalah di bawah rantaian makanan dalam segi spesifikasi, dan kita takut, kualiti imej kehidupan sebenar mencerminkan bahawa terlalu.


Samsung S6120 Galaxy Y Duos Samsung S6120 Galaxy Y Duos 
Y Galaxy duos depan

Imej sangat pixelated, manakala kontras yang rendah dan kecerahan yang tidak mencukupi menjadikan ia tidak selesa untuk digunakan pada hari yang cerah cerah. Berikut adalah buruk penuh di bawah.


Display test50% brightness100% brightness
Black, cd/m2White, cd/m2Contrast ratioBlack, cd/m2White, cd/m2Contrast ratio
HTC Sensation XE0.231727610.64484752
Nokia 7010.646199641.121022905
LG Prada 3.00.191849930.818351031
Samsung S7500 Galaxy Ace Plus0.272398730.6528888
Samsung Galaxy Y Duos0.342728080.64538842
Samsung Galaxy Y0.402476240.72471625
Apple iPhone 4S0.1420514630.526541261
Samsung Galaxy Nexus01120247
Motorola RAZR XT91002150361
Samsung I9100 Galaxy S II02310362
Samsung Galaxy Note02870429


Bawah skrin adalah susunan biasa butang Utama fizikal dan dua Menu kapasitif dan kunci Kembali. Mereka menyala hanya apabila disentuh dan sebaliknya tinggal keluar dari jalan. Atas paparan terdapat cuping telinga dan sensor kehampiran mematikan skrin sentuh semasa panggilan. Apa telefon kekurangan adalah panggilan video kamera depan menghadap.

Pic



Samsung S6120 Galaxy Y Duos Samsung S6120 Galaxy Y Duos
Kawalan dan sensor sekitar paparan
Berhampiran bahagian atas, di sebelah kanan duos Galaxy Y, yang merupakan tempat yang biasa di Samsung telefon, butang kuasa / kunci.

Samsung S6120 Galaxy Y Duos Samsung S6120 Galaxy Y Duos
Di sebelah kanan peranti
Sebelah kiri mempunyai lelubang lanyard dan jumpelang tunggal sekeping kelantangan dengan maklum balas yang baik.
Samsung S6120 Galaxy Y Duos Samsung S6120 Galaxy Y Duos
Sebelah kiri
Pada bahagian bawah Galaxy Y duos anda akan menemui pelabuhan microUSB untuk mengecas dan pemindahan data dan pinhole mikrofon.
Samsung S6120 Galaxy Y Duos Samsung S6120 Galaxy Y Duos
Bawah telefon
Terdapat 3.5 mm fon kepala bicu di atas.
Samsung S6120 Galaxy Y Duos Samsung S6120 Galaxy Y Duos
Di Atas

Penutup bateri adalah plastik (seperti halnya dengan telefon Samsung yang paling hari ini) tetapi kelihatan tahan lama dan berasa baik untuk disentuh. Yang menamatkan bergetah memastikan cengkaman yang baik.

3,15 MP kamera kanta di tengah-tengah diletakkan di atas dan ada jeriji pembesar suara di sebelah kanan. Satu logo Samsung dicap bawah lensa kamera dan jeriji.
Samsung S6120 Galaxy Y Duos Samsung S6120 Galaxy Y Duos
Belakang elastis mempunyai cengkaman yang baik
Mengeluarkan panel belakang adalah cukup mudah dan mendedahkan 1300mAh Li-ion bateri, yang dipetik pada 360h stand-by dan sehingga 9h panggilan dalam 3G. Y Galaxy nampaknya dengan mudah pergi melalui hari dan setengah ujian berat dengan dua kad SIM sentiasa stand-by. Kami akan kembali dengan ujian bateri yang terperinci sejak beberapa hari akan datang supaya menyimpan menonton ruang ini.
Samsung S6120 Galaxy Y Duos Samsung S6120 Galaxy Y Duos Samsung S6120 Galaxy Y Duos
Di bawah hood
Update, 3 Mei: Kami sedang selesai dengan ujian bateri dan keputusan yang agak baik. Kedudukan ketahanan akhir kami adalah lebih kurang dua hari. Perhatikan bahawa kita digunakan dua jam masa bercakap 3G sehari bersama-sama dengan satu jam melayari untuk tiba di nombor itu (biasanya kita menganggap setiap jam banyak bercakap 3G, melayari laman web dan video menonton sehari). Jika kita pasangkan hasil 2G masa bercakap ke dalam persamaan, ketahanan mendapat berhampiran tiga hari.



Samsung Galaxy Y S6102 duos terbukti untuk menjadi seorang pelari yang mampu dalam perlumbaan bateri kami. Memandangkan orang melihat telefon dwi-SIM mungkin akan menggunakannya terutamanya untuk bercakap, duos Y mudah akan berlangsung selama beberapa hari atas tuduhan. Kami tidak menguji hayat bateri main balik video sebagai video ujian kami tidak akan berjalan (Y duos menyokong hanya rendah-res video dan ia tidak akan berlaku adil) dan ia bukan satu telefon yang mungkin akan digunakan untuk menonton filem.
Meletakkan kedua-dua slot SIM di dalam petak bateri, Samsung must've fikir Galaxy Y duos pengguna tidak perlu sering menukar kad SIM. Secara perbandingan, baru-baru ini Nokia peranti dwi-SIM mempunyai panas swappable sampingan dipasang slot SIM, tetapi ini adalah telefon ciri asas untuk pasaran di mana perkongsian telefon bimbit bukan luar biasa.
Samsung S6120 Galaxy Y Duos Samsung S6120 Galaxy Y Duos
Samsung Galaxy Y duos terletak diatas tangan
Walaupun tidak mewah atau semestinya cukup, Samsung Galaxy Y duos adalah peranti padat dan lurus ke hadapan. Ia kos sedikit dan kelihatan cukup tahan lasak untuk bertahan mengetuk sekali-sekala dan lepaskan.
Ia mudah pocketable dan membuat tangan tunggal masalah operasi percuma. Memandangkan anda mendapat dua telefon dalam apa-apa bentuk yang mesra dan saiz, terdapat sedikit untuk mengadu.
Gingerbread a la TouchWiz
Samsung Galaxy Y duos S6102 adalah telefon yang agak rendah akhir, supaya datang dengan Gingerbread 2.3.6 keluar dari kotak adalah difahami. The topping pilihan adalah pelancar rumah dibakar TouchWiz Samsung dan hasilnya adalah agak baik, resolusi yang rendah dan estet skrin terhad selain.
Berikut adalah demo video yang akan menunjukkan kepada anda segala-galanya dalam tindakan:
Setelah Galaxy Y duos dikunci anda disambut oleh homescreen TouchWiz biasa. Anda boleh mempunyai sehingga kepada tujuh kaca untuk mengisi dengan widget tetapi anda tidak perlu untuk menggunakan semua skrin sepanjang masa. Jika anda memerlukan kurang, memotong orang-orang tambahan akan mempercepatkan pelayaran. Anda boleh zum keluar dengan isyarat cubit untuk memasuki mod sunting, di mana anda boleh menambah, membuang dan menyusun semula kaca homescreen seperti yang anda lihat patut.
Samsung S6120 Galaxy Y Duos Samsung S6120 Galaxy Y Duos Samsung S6120 Galaxy Y Duos
Android 2.3.6 dengan pelancar TouchWiz boleh ubah
Kawasan pemberitahuan memberikan anda togel dan pelbagai tetapan cepat: Wi-Fi, Bluetooth, GPS, Bunyi dan putaran Auto paparan. Kemudian ada suis yang membolehkan anda bertukar-tukar antara SIM1 dan SIM2. Bawah bahawa adalah ID pembawa bagi kedua-dua kad SIM dan apa yang sedikit yang kiri skrin 3.14 "dibiarkan pemberitahuan peristiwa yang tertinggal dan berterusan.
Samsung S6120 Galaxy Y Duos Samsung S6120 Galaxy Y Duos
Kawasan pemberitahuan agak sibuk
Bar status (dilihat apabila kawasan pemberitahuan ditutup) menunjukkan penerimaan bagi kedua-dua kad SIM dan nombor menunjukkan satu sedang aktif.
Menekan butang menu pada skrin akan membiarkan anda meletakkan lebih banyak kandungan atau menukar kertas dinding. Wallpapers Live disokong juga, walaupun terdapat tiada penanda (anda boleh pergi ke Google Play jika anda mahu apa-apa). Menu konteks mempunyai pintasan terlalu untuk carian, pemberitahuan dan tetapan.

Samsung S6120 Galaxy Y Duos Samsung S6120 Galaxy Y Duos Samsung S6120 Galaxy Y Duos Samsung S6120 Galaxy Y Duos
Memasang widgets pada homescreen • Setting  wallpaper
Penukar tugas kebanyakannya tidak berubah pada TouchWiz kecuali butang pengurus tugas. App disertai oleh widget homescreen, yang menunjukkan bilangan aplikasi yang sedang aktif dan menjimatkan anda perlu memasang pembunuh tugas pihak ketiga.
Samsung S6120 Galaxy Y Duos Samsung S6120 Galaxy Y Duos Samsung S6120 Galaxy Y Duos
Proprietary task manager
Biasanya, laci aplikasi terdiri daripada kaca sampingan digulir, sama seperti homescreen, bukannya grid digulir menegak (seperti dalam Android vanila). Anda boleh melakukan zum secubit untuk menyusun semula halaman dengan ikon, tetapi tidak ada cara mudah untuk membuat laman baru. Folder tidak disokong.
Samsung S6120 Galaxy Y Duos Samsung S6120 Galaxy Y Duos Samsung S6120 Galaxy Y Duos Samsung S6120 Galaxy Y Duos
Menu mudah untuk disusun
Menekan Edit dari menu konteks membolehkan anda menukar tiga pertama empat jalan pintas yang dilihat pada bahagian bawah skrin. Yang keempat adalah tetap kerana ia togol laci aplikasi dan skrin utama itu.

Synthetic benchmarks

Samsung Galaxy Y S6102 duos bergantung pada pemproses 832MHz lama dan mempunyai 290MB RAM kiri selepas Broadcom VideoCore 4 GPU telah diambil dipotong. Kami tidak mengharapkan keajaiban di sini, tetapi mari kita lihat bagaimana ia susunan sehingga terhadap beberapa Androids lain yang rendah-akhir.
BenchmarkPi dan Linpack menunjukkan prestasi CPU pada tahap Galaxy Ace. Explorer HTC mempunyai baru Cortex-A5 teras dan berdegup CPU yang lebih tua walaupun kelajuan jam yang lebih rendah.

Benchmark Pi

Lower is better
  • Samsung Galaxy Y Duos1755
  • HTC Explorer1397
  • Samsung Galaxy Ace1911

Linpack

Higher is better
  • Samsung Galaxy Y Duos10.3
  • HTC Explorer15.8
  • Samsung Galaxy Ace9.9
The Galaxy Y Duos has the lowest screen resolution of the trio - QVGA vs. HVGA for the other two. Even so, the framerate of the 3D benchmark, NenaMark 2, is well below acceptable levels. Benchmarks are heavier than casual 3D games, so they should be okay.

NenaMark 2

Higher is better
  • Samsung Galaxy Y Duos13.2
  • HTC Explorer15.1
  • Samsung Galaxy Ace12
Both SunSpider and BrowserMark show that you can't expect stellar performance in either JavaScript or HTML5.

SunSpider

Lower is better
  • Samsung Galaxy Y Duos11966
  • HTC Explorer10784
  • Samsung Galaxy Ace9061

BrowserMark

Higher is better
  • Samsung Galaxy Y Duos19634
  • HTC Explorer22464
  • Samsung Galaxy Ace27844

Phonebook dengan social networking integrasi

Buku telefon Samsung Galaxy Y duos mempunyai kapasiti yang tidak terhad dan semua fungsi yang anda boleh mahu. Permohonan memaparkan kenalan yang disimpan di dalam kedua-dua kad SIM (atau anda boleh menyembunyikan kenalan dari satu atau kedua-dua MPK), akaun Google anda dan dalam ingatan telefon.

Buku telefon menggunakan antara muka tab, yang membolehkan anda melayari semua kenalan (dengan medan carian berguna), menganjurkan kenalan ke dalam kumpulan, periksa log panggilan atau melihat Aktiviti. Aktiviti ini adalah di mana anda akan menemui semua kemas kini status terkini dari kenalan anda (Facebook dan Twitter disokong).

Samsung S6120 Galaxy Y Duos Samsung S6120 Galaxy Y Duos Samsung S6120 Galaxy Y Duos Samsung S6120 Galaxy Y Duos
Phonebook senang dikendalikan
Paparan senarai kenalan utama menyembunyikan beberapa pintasan berguna juga. Swiping jari anda ke kanan pada nama akan mendail nombor lalai kenalan, manakala sapu ke kiri akan memulakan komposer mesej.
Samsung S6120 Galaxy Y Duos Samsung S6120 Galaxy Y Duos
Leretkan untuk panggilan atau sms
Setiap kenalan boleh mempunyai akaun e-mel dan pelbagai pilihan segerak termasuk Bursa. Terdapat banyak butir-butir lain yang dapat anda tetapkan untuk setiap penyertaan, seperti nombor, alamat e-mel, IM, organisasi, dan lain-lain Mengklik tanda tambah di sebelah kanan menambah bidang lain jenis itu, manakala tanda tolak memadam ia. Kenalan boleh menyertai juga, jadi anda boleh menggabungkan Facebook seseorang (atau Twitter) akaun dengan kemasukan kenalan utama mereka.
Samsung S6120 Galaxy Y Duos Samsung S6120 Galaxy Y Duos
Mengedit kenalan
Begitu juga kepada skrin utama buku telefon, kenalan masing-masing mempunyai tab untuk panggilan, aktiviti dan media (album talian pergi sini).
Anda boleh menetapkan nombor lalai telefon untuk kenalan, tetapi tidak ada cara untuk menetapkan mana kad SIM perlu digunakan untuk membuat panggilan kepada kenalan yang diberikan - anda perlu untuk menukar SIM aktif manual. Itu tidak terlalu keras walaupun dengan SIM Togol disepadukan dalam kawasan pemberitahuan.
Dual SIM telefoni

Y Galaxy duos mengendalikan panggilan bebas masalah. Majlis tersebut ialah konsisten baik dan bunyi dalam cuping telinga segar dan kuat. Kami tidak mengalami sebarang panggilan digugurkan.

Dail Pintar adalah disediakan dan berfungsi indah. Ketik angka dan ia mencari kedua-dua nombor telefon dan nama-nama yang mengandungi ia. Jika lebih daripada satu kenalan ditemui, butang dengan nombor dan anak panah akan memaparkan baki perlawanan.
Samsung S6120 Galaxy Y Duos Samsung S6120 Galaxy Y Duos Samsung S6120 Galaxy Y Duos
Pendail • Dail Pintar diaktifkan
Terima kasih kepada sensor jarak, skrin anda secara automatik akan mematikan semasa panggilan. Pilihan yang tersedia semasa panggilan termasuk mengambil nota, menggunakan kekunci, meredam, memegang panggilan atau menambah panggilan lain untuk perbualan ini.

Ini mungkin masa yang baik untuk bercakap mengenai dwi-SIM, fungsi dwi-siap sedia S6102 Galaxy Y duos. Dari kad SIM pengurus "pilihan dalam Tetapan, anda boleh menukar setiap kad SIM dan luar individu (yang boleh membantu menjimatkan bateri).

Anda juga boleh memilih mana SIM akan digunakan untuk data mudah alih - hanya satu boleh digunakan pada satu-satu masa. Satu lagi pilihan adalah sama ada atau tidak telefon harus dapat menerima panggilan pada SIM lain semasa menggunakan data mudah alih pada satu SIM.

Anda boleh menetapkan "Gunakan rangkaian 2G sahaja" untuk kad SIM (tetapi hanya satu boleh di 2G dan salah dalam 3G, anda tidak boleh memaksa kedua-duanya ke dalam mod 2G) bersama-sama dengan pilihan nama titik akses dan perayauan data.

Samsung S6120 Galaxy Y Duos Samsung S6120 Galaxy Y Duos
Menoggel tetapan SIM
Log panggilan bersepadu dalam pendail. Ia menunjukkan semua panggilan yang didail, diterima dan terlepas dalam satu senarai, tetapi anda boleh memilih untuk melihat panggilan daripada hanya salah satu daripada kedua-dua kad SIM. Setiap penyertaan panggilan mempunyai ikon sebilangan kecil menunjukkan kad SIM yang digunakan.

Samsung S6120 Galaxy Y Duos 
Log panggilan ingat SIM yang telah digunakan untuk membuat panggilan
Kami juga berlari ujian pembesar suara tradisional kita pada Galaxy Y duos dan ia mendapat skor Berikut rata. Mengekalkan satu ini dalam dompet atau beberapa poket yang mendalam boleh menyebabkan panggilan yang tidak dijawab disebabkan penceramah tenang keseluruhan. More info on ujian sendiri serta hasil lain boleh didapati di sini.

Speakerphone testVoice, dBPink noise/ Music, dBRinging phone, dBOveral score
Samsung S5360 Galaxy Y65.862.067.1Below Average
HTC One V66.965.367.7Below Average
Samsung Galaxy Y Duos S610266.264.969.7Below Average
Apple iPhone 4S65.864.574.6Average
Sony Ericsson Xperia active70.566.568.2Average
HTC Explorer66.366.279.0Good
Motorola RAZR XT91074.766.682.1Very Good
Nokia Asha 30377.172.378.7Excellent

Pesanan dan e-mel

Permohonan pesanan adalah agak mudah. Ia mempunyai butang mesej baru dan dibawah ia adalah semua mesej yang diterima dianjurkan di benang. Swiping fungsi yang sama ditemui dalam buku telefon telah bersepadu di sini juga (sapu kiri untuk mesej, hak untuk panggilan). Ketuk dan tahan pada mesej atau benang untuk mendapatkan pilihan seperti memadam atau ke hadapan.

Samsung S6120 Galaxy Y Duos Samsung S6120 Galaxy Y Duos Samsung S6120 Galaxy Y Duos 

Pesanan aplikasi

Terdapat aplikasi tertentu carian yang membolehkan anda dengan cepat mencari mesej yang diberikan di kalangan semua SMS anda disimpan dan MMS.

Mengarang mesej adalah agak mudah. Anda hanya mula menaip nama atau nombor penerima dan pilih dari senarai cadangan. Jika anda menambah multimedia mesej ia secara automatik akan bertukar ke MMS. Anda hanya cepat boleh menambah foto atau fail audio untuk pergi dengan teks atau menggunakan editor MMS besar-besaran.

Sebuah akhbar-dan-memegang dalam paip untuk mengarang kawasan memberikan anda akses kepada fungsi-fungsi seperti dipotong, salinan dan tampal. Setelah teks disalin anda boleh tampalkannya seluruh aplikasi seperti e-mel, nota, perbualan, dan lain-lain

Setiap mesej dalam thread mempunyai ikon bernombor yang menunjukkan SIM yang telah digunakan untuk menghantar mesej (seperti log panggilan).

Untuk e-mel yang anda boleh memilih antara aplikasi Gmail standard atau aplikasi e-mel generik. Yang Gmail menyokong operasi kumpulan, yang membolehkan beberapa e-mel diarkibkan, dilabel atau dipadam. Pelbagai akaun Gmail disokong juga.
Samsung S6120 Galaxy Y Duos Samsung S6120 Galaxy Y Duos Samsung S6120 Galaxy Y Duos Samsung S6120 Galaxy Y Duos 

Aplikasi Gmail

Aplikasi e-mel generik digunakan untuk semua akaun anda yang lain bukan Gmail dan menyokong POP berbilang atau INBOX IMAP. Anda mempunyai akses kepada folder asal yang dicipta dalam talian, bersama-sama dengan orang-orang standard tempatan seperti peti masuk, draf dan item dihantar.

TouchWiz UI di Galaxy Y duos menampilkan gabungan peti masuk, yang membawa bersama-sama semua mel anda dalam folder tunggal supaya anda tidak perlu untuk memeriksa setiap satu mel baru. Ini boleh agak berguna jika anda mempunyai banyak akaun dan anda hanya mahu untuk memeriksa jika terdapat mesej baru yang memerlukan perhatian anda.
Samsung S6120 Galaxy Y Duos Samsung S6120 Galaxy Y Duos 
Aplikasi e-mel generik

Google Talk mengendalikan Mesej Segera. Rangkaian G-Talk adalah serasi dengan pelbagai pelanggan popular seperti Pidgin, kopete, iChat dan Kenalan Ovi.

Samsung Galaxy Y duos datang dengan keyboard Samsung rumah dibakar penanda. Walaupun resolusi skrin yang lebih kecil, papan kekunci ini berasa selesa untuk menaip, apa yang benar-benar membuat ia sukar adalah saiz skrin kecil.
Samsung S6120 Galaxy Y Duos Samsung S6120 Galaxy Y Duos 
Samsung QWERTY

Apabila anda memutarkan telefon sisi, papan kekunci maya secara automatik beralih ke mod landskap, yang lebih besar dan lebih selesa untuk digunakan. Ia meliputi kebanyakan skrin bagaimanapun, meninggalkan ruang untuk hanya dua baris teks.

Suara input kita juga ada dan kerja-kerja yang agak baik jika anda berada di persekitaran yang senyap.

Galeri Asas dan pemain video

Samsung Galaxy Y duos datang dengan galeri Android saham. Ia hanya menunjukkan versi dikecilkan imej anda, yang tidak begitu tertahankan dalam kes Galaxy Y duos dan MP gambar 3.

Imej dan video dari folder yang berbeza dalam simpanan terbina dalam dan microSD muncul di berbeza sub-galeri. Online album Picasa disokong juga.
Samsung S6120 Galaxy Y Duos Samsung S6120 Galaxy Y Duos Samsung S6120 Galaxy Y Duos
Vanilla Android gallery
Anda juga boleh menyusun gambar mengikut tarikh melalui butang di sudut atas kanan yang bertukar antara grid dan pandangan garis masa. Pada pandangan grid, ada slider tarikh, yang juga boleh digunakan untuk menyusun kronologi gambar.

Galeri menyokong menatal jari atau panning supaya anda boleh melangkau imej tanpa perlu untuk kembali ke paparan lalai. Hanya sapu ke kiri atau kanan apabila melihat gambar dalam mod skrin penuh dan imej sebelumnya / seterusnya akan muncul.


Terima kasih kepada pelbagai sentuhan secubit sokongan zoom juga diaktifkan pada Galaxy Y duos tetapi anda juga boleh menggandakan ketuk atau menggunakan butang + / -. Zoom dan panning adalah agak lancar tetapi tiada menatal kinetik.

Samsung S6120 Galaxy Y Duos Samsung S6120 Galaxy Y Duos
Options
Pemain video terdapat pada Galaxy Y duos adalah jelas dan mudah. Anda boleh menggunakan Galeri atau aplikasi Files saya untuk melayari video. Pemain hanya menguruskan 3GP dan video MP4 pada resolusi rendah. Malah video 480p seolah-olah menjadi masalah.

Samsung S6120 Galaxy Y Duos
Pretty basic video player
P'main muzik


Samsung Galaxy Y duos menggunakan TouchWiz UI pemain muzik. Ia jenis muzik dalam antara muka tab. Antara pilihan semasa senarai main, semua trek, senarai main dan album, artis dan komposer. Anda bebas untuk mengeluarkan beberapa penapis untuk membuat antara muka mudah untuk mengemudi.

Samsung S6120 Galaxy Y Duos Samsung S6120 Galaxy Y Duos Samsung S6120 Galaxy Y Duos Samsung S6120 Galaxy Y Duos
TouchWiz music player
Skrin Kini bermain dikuasai oleh seni album untuk trek. Anda boleh sapu tepi untuk mengemudi dan berulang-alik antara trek daripada senarai main semasa.
Samsung S6120 Galaxy Y Duos Samsung S6120 Galaxy Y Duos
Now playing screen
Sokongan Equalizer membolehkan anda meningkatkan pengalaman muzik pada Galaxy Y duos. Terdapat juga saluran 5.1 virtualisasi pilihan yang tersedia apabila anda palam dalam sepasang headphone.
Samsung S6120 Galaxy Y Duos Samsung S6120 Galaxy Y Duos
Equalizer settings

Stereo FM radio dengan RDS

Samsung Galaxy Y duos S6102 dilengkapi dengan radio FM dengan RDS. Antara muka yang mudah - terdapat dail penalaan dan anda boleh menyimpan seberapa banyak 4 stesen sebagai kegemaran. Anda juga boleh bermain di pembesar suara, tetapi alat dengar masih perlu dipasang untuk bertindak sebagai antena.
Samsung S6120 Galaxy Y Duos
FM radio on the Y Duos
Good quality audio

Kami telah datang untuk mengharapkan kualiti output audio yang baik dari Samsung telefon pintar dan Galaxy Y S6102 duos tidak terkecuali. Jelas sekali, kualiti audio tidak adalah salah satu sudut Korea terpaksa dipotong untuk menjaga tag harga yang rendah.

Penguat luaran yang aktif membolehkan Galaxy Y duos menunjukkan potensi penuh dan mencapai beberapa skor yang cemerlang. Ia bukan terutamanya yang kuat, tetapi segala-galanya tentang output adalah seperti baik kerana ia sepatutnya.

Kemerosotan apabila headphone mula bermain terdiri kenaikan besar dalam crosstalk stereo, dan beberapa penyelewengan antara modulatan tambahan. Selebihnya markah kekal cukup baik supaya ia kelihatan Galaxy Y duos bersedia untuk menawarkan lebih daripada apa keperluan pengguna purata.

Dan di sini datang keputusan penuh supaya anda boleh melihat untuk diri kamu sendiri:

TestFrequency responseNoise levelDynamic rangeTHDIMD + NoiseStereo crosstalk
Samsung Galaxy Y Duos S6102+0.03, -0.25-86.185.70.00500.036-82.1
Samsung Galaxy Y Duos S6102 (headphones attached)+0.18, -0.05-84.785.00.0130.201-47.2
Samsung Galaxy Y S5360+0.03, -0.32-87.086.80.00420.064-76.9
Samsung Galaxy Y S5360 (headphones attached)+0.21, -0.08-85.385.80.0130.238-44.2
Samsung Galaxy Fit S5670+0.08, -0.28-82.784.80.0210.083-81.9
Samsung Galaxy Fit S5670 (headphones attached)+0.21, -0.16-82.084.70.0220.374-46.5
Samsung S5830 Galaxy Ace+0.11, -0.47-84.986.80.0250.084-82.1
Samsung S5830 Galaxy Ace (headphones attached)+0.82, -0.22-84.586.70.0830.628-42.3

Samsung Galaxy Y Duos S6102
Samsung Galaxy Y Duos S6102 frequency response
Anda boleh mempelajari lebih lanjut mengenai proses ujian keseluruhan sini.

kamera asas

Samsung Galaxy Y duos S6102 mempunyai kamera yang lebih baik sedikit daripada tunggal SIM Galaxy Y, tetapi bukan dengan banyak. Apa yang anda mendapat adalah 3MP kamera fokus tetap dan kilat tidak.

Aplikasi kamera mempunyai antara muka pengguna yang agak baik, yang merupakan sentuhan mesra dan mempunyai besar terbina dalam ciri-ciri seperti ditembak senyuman, adegan dipratetap, geotagging, kesan, garis panduan pada skrin dan mod panorama.

Samsung S6120 Galaxy Y Duos Samsung S6120 Galaxy Y Duos
Samsung S6120 Galaxy Y Duos Samsung S6120 Galaxy Y Duos
Camera application
Walaupun dengan kamera sedikit dikemaskini, Galaxy Y duos telefonkamera tidak, tetapi ia akan lakukan dalam secubit. Jika anda akan mencari pada gambar downscaled pada skrin komputer, mereka sebenarnya dilalui.

Daftar keluar sampel di bawah untuk mendapatkan idea kualiti.

Samsung S6120 Galaxy Y Duos Samsung S6120 Galaxy Y Duos Samsung S6120 Galaxy Y Duos
Samsung S6120 Galaxy Y Duos Samsung S6120 Galaxy Y Duos Samsung S6120 Galaxy Y Duos
Samsung Galaxy Y Duos S6102 camera samples
Photo kualiti perbandingan

Samsung Galaxy Y duos mempunyai kamera 3MP dan ia layak untuk menjalankan dalam alat Bandingkan Foto kami. Ia memegang sehingga cukup baik dalam carta resolusi sintetik kami setakat sebagai penembak 3MP pergi. Carta seterusnya menunjukkan warna okay (tetapi dengan sedikit warna biru). Di bawah lampu tiruan ada ada warna warna seperti sesetengah telefon mempunyai, tetapi jumlah terperinci adalah purata bagi penembak 3MP.


Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers