Nak ker PageRank Kat blog Korang?

Assalammualaikum w.b.t, dan salam sejahtera kepada semua. Ahaa tajuk nie kan best kalau nak baca kan?Korang nak ke pagerank untuk blog korang? is penah dapat PR6 untuk wordpress is tapi makan masa 3 bulan gak aa dan is habis kan masa banyak untuk backlink.

Cara is simple je, tak payah pakai robot, atau apa apa software janji korang ada blog/wordpress untuk korang bermula. Cara is juga adalah percuma dan agak berkesan is rasa dan yang paling penting adalah korang kena lah rajin ok? Kalau tak rajin nak dapat pagerank macam mana kan?

Kelebihan pagerank ini adalah:

Dapat perhatian lebih daripada Search Engine iaitu googlebot, bing bot, yahoobot, askbot, etc dan macam macam lagi webcrawler yang bersepah kat http tu  selali menggunakan www atau apa sahaja ok? Xpaham? dah agak dah. Ok bila kita punya blog ada pagerank so blog kita akan dikira VIP, jadi akan mendapat keutamaan apabila seseorang itu search keyword so yang akan display dulu kat search result antaranya adalah url korang ok? Sebagai contoh : is taip iskandarX Society kat google search, hasilnya pelbagai url akan muncul dan antaranya adalah kembali ke url blog is seperti gambar di bawah:


Ok itu contoh sahaja, kalau kita banyak main unik keyword dan pelbagaikan lagi tajuk dalam blog kita menggunakan keyword tersebut, maka spider web crawler akan cari blog kita terlebih dahulu, hanya jika  kita ada pagerank pada blog kita.

.Ok skip tu the line, nak pagerank kan? kena berkorban sikit, masuk mana mana blog directory khususnya Malaysia atau pun us dan pegi ke list uyang ada PR. Maksudnya korang view kan url yang tersenarai directory itu yang mempunyai pr 1 kalau boleh PR pun lagi cantek. Pastikan korang memilih url blogspot atau .com dan pastikan juga url tersebut adalah blog kerana kita nak komen ok? Pilih sehingga 100 blog url dan simpan dalam notepad dan save kan.

Ok setiap hari korang masuk url yang korang simpan itu dan komen kan blog entri dorang setiap hari. Pastikan juga blog yang korang komen itu ada entri terbaru, baru korang komen, Komen sehari satu je entri setiap url blog itu.

Lepas korang komen, korang selitkan backlink ke url blog korang balik seperti ini:

<a href="URL-Blog-Korang" rel="noindex, nofollow" "target="_blank">Tajuk-Blog-Korang</a>

Warna merah link blog korang
Warna Hijau Tajuk Blog Korang

atau contoh

<a href="http://iskandarx-society.blogspot.com/" rel="noindex, nofollow" "target="_blank">iskandarX Society</a>

Ok, kalau admin blog tersebut reply komen korang, korang reply balik supaya korang tak dicopkan sebagai spammer dan korang xperlu letakkan backlink url blog korang kalau korang reply komen, cukup hanya satu backlink untuk satu entri sehari. Kalau entri lain, mula letakkan backlink, yang reply kemudian sudah xperlu ok? Xpaham leh tanya is kat bawah nie ok?

Ini teknik basic is akan buat lagi entri yang lebih advance untuk unik keyword pulak.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers