iskandarX Society SEO - The Instant Brand Killer


Dengan peningkatan pengambilan laman media sosial seperti Digg, Technorati, Slashdot, YouTube dan MySpace, bersama-sama dengan buku masyarakat yang menandakan tapak seperti Del.icio.us, Reddit dan Ma.gnolia, syarikat-syarikat seluruh dunia boleh mencapai pasaran sasaran mereka melalui seluruh saluran baru.






Satu berita baik ialah bahawa media sosial didorong oleh pengguna. Berita buruk bahawa media sosial didorong oleh pengguna. Ya, terdapat sinilah. Pengguna adalah makhluk yang berubah-ubah - mereka boleh menyukai produk satu minit dan kemudian buang seperti bola utama seterusnya, bergantung kepada pengalaman mereka dengan produk, khabar angin, atau sama ada mereka telah kopi pagi mereka lagi. Dan jika pengalaman mereka adalah buruk, bunyi bising adalah umumnya lebih kuat. Untuk melindungi reputasi mereka bukan hanya wartawan bahawa syarikat-syarikat untuk mengesankan hari ini. Ia sesiapa yang mempunyai komputer dan sambungan Internet. Suka atau benci, masyarakat pengguna kini mempunyai kuasa yang besar ke atas reputasi dalam talian syarikat atau jenama.

 Rangkaian sosial seperti viral marketing pada steroid. Syarikat-syarikat boleh melepaskan satu produk baru pada waktu pagi dan telah bercakap tentang oleh berjuta-juta pengguna pada beribu-ribu tapak oleh sebelah petang.

Tidak menghairankan, perniagaan dan individu yang sama teriak untuk perhatian dan kebanyakannya menikmati mendapat perhatian bahawa media sosial boleh membawa. Lain benci pengawasan ketat yang sering mengiringi populariti. Satu contoh ialah pengalaman yang kurang menyenangkan kebolehgunaan blogger Kim Krause Berg pertama Digg - Saya Jangan Digg Sebagai Dugg.

Komuniti dalam talian bahkan boleh membawa tapak ke lutut. Pemasar panggil "Kesan Digg" atau "Kesan Slashdot". Buzz untuk tapak yang boleh menyebabkan lebih daripada publisiti yang baik atau buruk. Sebagai Kim mendapati, kesan boleh menyebabkan sarat lalu lintas kadang-kadang menyebabkan downtime tapak dan perniagaan hilang.

 Media sosial juga boleh membunuh reputasi jenama serta-merta. Mengambil Skandal Laptop Microsoft Windows Vista contohnya. Tidak asing untuk manfaat media sosial, Microsoft telah didakwa cuba untuk mengeksploitasi kuasa blogosphere pada akhir tahun lepas, dengan menghantar beberapa Satu senarai-blogger komputer riba Acer Ferrari percuma dimuatkan dengan lagi-to-be- dilancarkan Windows Vista dan Office 2007.

 Padang adalah permintaan untuk penulis blog untuk "mengkaji" perisian Windows dalam blog-blog mereka yang berpengaruh yang baru. Blogger banyak telah menulis satu kajian semula, tetapi ada yang tidak mendedahkan hadiah percuma mereka. Apabila fakta ini telah ditemui kemudian, penulis blog telah dibelasah oleh sebahagian besar blogosphere bagi apa yang mereka lihat sebagai konflik faedah yang jelas. Microsoft telah tagged kedua-dua secara literal dan secara kiasan sebagai bribers dan Windows Vista secara meluas panned dengan garis tag parodi seperti "Vista: So Bad We Had to Give it Away". Tidak permulaan yang hebat untuk siaran produk talian.

 Satu lagi kes di titik kerosakan bahawa rangkaian sosial boleh lakukan untuk reputasi dalam talian syarikat itu adalah Lembaga Pork Kebangsaan pertempuran baru-baru Amerika dengan peguam bela penyusuan dan terkenal blogger Jennifer Laycock. Jennifer telah menghantar 1 surat kasar worded dari peguam yang mewakili yang Lembaga babi itu, mengancam beliau dengan tindakan undang-undang untuk didakwa mencuri pro-babi slogan mereka "Pork: The Other White Meat" dalam 1 pro-penyusuan t-shirt dia telah direka bahawa membaca "The Other White Milk".

 Surat yang dicadangkan bahawa kes mereka bagi pelanggaran cap dagangan mungkin pepejal. Malangnya bagi Lembaga babi, surat yang buruk-worded juga mencadangkan bahawa mereka tidak sensitif kepada ibu penyusuan dan nasib bayi kelaparan. Lembaga Pork tidak dikira pengaruh Jennifer dalam blogosphere dan kuasa rangkaian sosial untuk menjalankan tindak balas yang ingkar kepada dunia. Itu Lembaga Pork berakhir sehingga menerima beg mel benci dan beribu-ribu emel api melalui borang kenalan dalam talian mereka, memaksa mereka mengeluarkan permohonan maaf secara terbuka kepada Jennifer daripada Ketua Pegawai Eksekutif dan Lembaga Pengarah 1 derma murah hati kepada Bank Susu Ibu Ohio untuk menyelamatkan muka .

 Untuk kredit mereka, Lembaga Pork melakukan perkara yang betul. Mereka juga memastikan bahawa semua orang yang mengadu tentang pendekatan mereka kepada Jennifer menerima e-mel sambutan yang sopan, dan diukur dari CEO. Sebagai seorang bekas perunding PR diri saya sendiri, saya hujung topi saya pada mereka. Mempunyai Apology datang dari atas sangat pintar. Ia menunjukkan betapa serius mereka telah mengambil aduan. Kata-kata sambutan pengadu sopan dan terkawal. Menangani pengadu setiap peribadi mengesankan. Ia akan tunggu menggoda untuk mengabaikan semua api dan mengeluarkan beberapa standard pelepasan stok.

 Pasukan undang-undang pilihan mereka mungkin telah dipersoalkan, tetapi pasukan perhubungan awam Lembaga babi digerakkan dengan cepat, dinaik taraf kepada mod kawalan kerosakan penuh dan melakukan kerja yang hebat menyerap mes PR sebelum ia merebak terlalu jauh. Media sosial mungkin telah rosak mereka, tetapi reputasi Lembaga Pork akhirnya diselamatkan oleh pemikiran cepat dan tindak balas dalam talian pantas.

 Situasi seperti ini menekankan kepentingan berkembang pengurusan reputasi dalam talian (PRO) di web kami 2,0, media sosial yang didorong oleh dunia. Syarikat-syarikat perlu mengesan reputasi dalam talian dengan mereka pada setiap hari untuk menyemak komentar negatif melalui media sosial untuk mengelakkan potensi bencana PR. Pemain pemasaran carian utama seperti Andy Beal diiktiraf potensi pertumbuhan PRO masa yang lama lalu. Tetapi saya tertanya-tanya berapa banyak agensi PR / Pemasaran Cari menawarkan perkhidmatan ini?

 Dengan reputasi jenama yang semakin berisiko, anda boleh memastikan agensi-agensi pintar akan menambah PRO kepada tawaran perkhidmatan mereka dengan lebih cepat daripada yang anda boleh berkata "Bolehkah anda Digg it?"

 Rangkaian sosial seperti viral marketing pada steroid. ... Tidak hairanlah, perniagaan dan individu sama-sama teriak untuk perhatian dan kebanyakannya menikmati mendapat perhatian bahawa media sosial boleh membawa. Lain benci pengawasan ketat yang sering mengiringi populariti.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers