iskandarX Society SEO - Google Page Rank Explained


Banyak juga perbincangan di sekitar Google PageRank, apa maknanya, dan bagaimana untuk memperbaiki. Dengan kedatangan toolbar Google, sesiapa yang bersedia untuk melaksanakan pemasangan perisian percuma yang singkat, dengan mudah boleh melihat PageRank mana-mana laman di Internet. Tetapi apakah ini bermakna?







Pertama sekali, dalam artikel ini istilah "PageRank" merujuk kepada PageRank toolbar dipaparkan, tidak berpangkat halaman dalaman Google, yang adalah binatang yang lain seluruh keseluruhannya.

PageRank, secara ringkas, ditentukan oleh algoritma yang longgar menjelaskan seperti berikut: laman web yang menghubungkan ke mana-mana tapak diberikan (tapak A), semakin tinggi PageRank laman A. ini tidak datang dengan beberapa kaveat, bagaimanapun:

1) PageRank tapak yang menghubungkan ke tapak menentukan kepentingan link mereka - dalam erti kata lain, laman - dengan PageRanks tinggi membuang undi dengan berat lebih daripada tapak dengan PageRanks yang lebih rendah.

2) Walau PageRank laman luar yang menghubungkan ke tapak A, satu cara, link masuk akan membawa berat yang lebih daripada link bersaling.

3) PageRank adalah hanya salah satu daripada lebih 100 faktor-faktor yang digunakan untuk menentukan ranking carian organik tapak, manakala PageRank yang tinggi adalah wajar, ia bukan merupakan faktor penentu dalam mencapai kedudukan teratas.

Kaveat pertama di atas adalah agak mudah: jika anda melihat di pautan ke laman web sebagai "undi" bagi laman web yang lebih besar kepercayaan diberikan kepada laman web yang Google dianggap lebih penting (PageRank yang lebih tinggi). Jadi, walaupun mereka adalah sukar untuk mendapatkan, ia adalah yang terbaik untuk mendapatkan link dari laman web dengan PageRank yang agak tinggi.

Kaveat kedua mungkin kelihatan mengejutkan - bersaling yang mengaitkan melalui skim pertukaran link tidak sedikit, jika apa-apa, lagi, dalam menentukan PageRank. Pautan dianggap "undi" oleh Google pada satu-satu masa, tetapi ia tidak lama lagi menyedari bahawa salingan yang menghubungkan (dua tapak yang menghubungkan antara satu sama lain), semata-mata boleh menjadi satu perjanjian di antara dua laman web untuk membantu satu sama lain buatan meningkatkan PageRank mereka. Omnipresence skim pertukaran link menegaskan hakikat itu.

Reciprocal menyambung tempa dengan peril - jika anda menghubungkan kepada laman web yang terlibat dalam teknik diketahui spam enjin carian (seperti pertanian pautan), atau mempunyai masalah-masalah lain, anda akan dihukum untuk menghubungkan "kejiranan buruk"
Google berkaitan dengan kasar dengan tapak yang cuba untuk memanipulasi algoritma kedudukan, atau melanggar yang

Terma Pemasukan, atau bahkan laman yang mengandungi pautan ke laman-laman ini. Saya telah dikenali ramai individu yang berniat baik adalah mangsa kepada tidak bersalah mereka sendiri. Adalah penting untuk ingat bahawa, 10 kali ganda daripada 10, anda tidak bijak daripada Google. Apa-apa yang anda lakukan untuk mencuba tiruan untuk meningkatkan ranking anda akan mungkin mendapat anda dihukum kerana mereka tahu semua helah di dalam buku ini, malah ada yang tidak di dalam buku ini.

Inbound link dari sumber, dipercayai berkaitan memastikan bahawa tidak berisiko menghubungkan kepada kejiranan yang tidak baik, dan pautan anda tidak didiskaunkan kerana kesalingan. Tetapi, bagaimana kita boleh mendapatkan satu cara, link masuk? Baik, jawapan, abstrak, agak mudah - memberi orang kandungan yang mereka mahu untuk menghubungkan dari.

Kaya, kualiti, kandungan unik menjadikan enjin carian sangat gembira, dan juga menjana kepentingan dalam halaman anda, yang seterusnya menjana pernah begitu berharga satu cara, link masuk. Cara paling beretika, berkesan dan cepat untuk mendapatkan pautan ini masuk berkualiti melalui penggunaan weblog yang ditambah dengan Atom keluar XML atau RSS tapak makanan dan sindikasi kandungan / artikel pengedaran.

Weblog akan membantu anda menambah kandungan segar kepada tapak kerap keselamatan, berkata sekali seminggu, dengan menghabiskan masa 30 minit atau sowriting artikel ringkas tentang apa yang anda tahu tentang - ia boleh menjadi produk anda, industri anda, apa jua. Saya cadangkan blogger.com, kerana ia dimiliki oleh Google dan Google merangkak ia kerap - ia adalah cara terpantas untuk mendapatkan dijumpai pada pendapat saya. Blogging membolehkan anda telah mengemas kini laman web anda dengan segar, kandungan yang kaya, unik pada jangka masa yang tetap. Dan ternyata, bahawa Google nikmat laman-laman tersebut dan kedudukan mereka lebih tinggi berbanding laman web statik.

Pelaksanaan XML atau RSS feed keluar, ditambah pula dengan sindikasi kandungan, bermakna kandungan anda secara automatik muncul di laman web pihak ketiga yang melanggan suapan anda. Setiap kali anda mengemas kini laman web anda, laman mereka secara automatik serta dengan kandungan baru anda.

Perkara yang paling menakjubkan tentang teknologi ini adalah bahawa, secara lalai, apabila kandungan anda muncul di laman pihak ketiga (melalui suapan XML), ia secara automatik menjana pautan utama teks kembali ke laman web anda, di mana anda tidak membalas. Sebagai pembekal kandungan - anda mendapat satu cara, link masuk, dan laman pihak ketiga mendapat untuk menggunakan kandungan anda!

Anda boleh dengan cepat menambah banyak link masuk dengan menggunakan teknologi ini. Pengoptimuman enjin carian terlatih profesional, akan melaksanakan pemasangan yang perlu, menjalankan pengoptimuman tapak, dan kemudian melatih anda bagaimana untuk menulis artikel dan kandungan sindiket anda.

 Di samping itu, pengedaran artikel dan tapak Sindiket, ikon-ikon social bookmarking dan pautan ke blog anda akan menambah kepada kuasa yang menghubungkan anda.
Kedengaran mengelirukan? Ia benar-benar tidak. Ramai orang berkata, "Saya bukan seorang penulis." Tetapi anda tidak selepas Pulitzer di sini. Anda menulis tentang perniagaan atau industri anda, sesuatu yang anda pasti tahu banyak perkara mengenai. Ingat, ini bukan pemasaran atau jualan salinan. Artikel anda perlu menarik penonton yang seluas-luasnya dan diterbitkan ulang, bookmarked, atau yang dikaitkan dengan seluruh web. Artikel ini adalah prototaip.

Kaveat ketiga di atas, melalui semua cara, lakukan bertujuan untuk meningkatkan PageRank anda. Walau bagaimanapun, melaksanakan apa-apa carian di Google dan mengambil lihat di laman web yang disenaraikan dalam sepuluh atau dua puluh keputusan atas, dan anda akan melihat bahawa mereka tidak menduduki tempat mengikut PageRank mereka. Jadi, tetap dengan pendiriannya untuk PageRank meningkat kerana faktor penentu pengoptimuman enjin carian yang berkualiti hilang titik. Pengoptimuman enjin carian hanya perlu diukur oleh lalu lintas yang semakin meningkat dari masa ke masa. PageRank adalah jauh dari "akhir semua dan semua" SEO.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers