Cerita Santai #BMF: Berapa lama kempen #BMF boleh bertahan?

Cerita Santai #BMF: Berapa lama kempen #BMF boleh bertahan? Dari rumah saya ke kedai milik muslim ini perlu lintas speedmart dan 2-3 kedai cina. Takpe la jauh sikit. Mana ada perjuangan tanpa cabaran.

Cerita Santai #BMF: Berapa lama kempen BMF boleh bertahan?


Saya nak beli beras. Alhamdulillah, ada di sini. Pada beg terpapar harga rm39.80. Apabila sampai di kaunter rupa²nya ada diskaun. Cuma rm34. Oleh kerana saya bawa cuma rm40, dapat la saya beli telur bakinya. Kalau tak, makan nasi lemak tanpa telur la pagi ni.

Balik rumah, saya dapat tahu di speedmart cuma rm29. Hmm, takpe la. Kita berkorban sikit, kata isteri saya.

Ya. Berkorban tapi berapa lama? Sampai mereka mengalah atau kita yang kalah?

Justeru saya sarankan tindakan seterusnya yang lebih berstrategi dan profesional perlu dilaksanakan SEGERA.

Sebagai pengusaha, saya faham usaha ini perlukan kos. Tapi kalau beza rm6 sekampit beras boleh dibayar maka apalah sangat rm10-20 sebagai sumbangan program jangka panjang. Demi Islam.

Ahli grup ni dah lebih 1.4 juta. Kalau seorang rm10, dah ada rm14 juta terkumpul. Boleh buat setiap bulan. Kita pernah kumpulkan minimum rm10 seorang melalui ASN dan berjaya rampas semula guthrie dan sime darby daripada britain.

Yang penting, jangan khianati perjuangan. Tapi andai akan berlaku juga, tak apa la. Kita buat dulu dan jika berlaku kecurangan di masa depan, itu urusan mereka yang terlibat dengan Allah S.W.T.. Hidup di dunia bukannya lama.

Yang penting, kita mesti BERTINDAK SEKARANG.

Ini cadangan 2 sen saya. Boleh dibaiki.
1. Buat aplikasi dan sistem seperti shoppe.
2. Jual semua produk di situ termasuk beras, gula, tepung, dll. Utamakan muslim produk (jika tiada pilihan baru ambil yang lain).
3. Jadikan kedai runcit muslim sebagai store fizikal. Boleh tiru sistem francais.
4. Buat sistem penghantaran seperti food grab.
5. Pengguna beli guna app (online) dan barang dihantar terus ke rumah. Boleh bayar tunai semasa terima barang atau transfer semasa menempah. Banyak kaedah bayaran boleh guna.

Insya-Allah.

Tak nak Jana Pendapatan sehingga RM7000 ker?
Klik Banner atas.

Comments

  1. Cheery sejak kawen mmang amalkan Beli brg kedai muslim.cuma product Tu lah Beli yg berkualiti dan murah. Ada ja brg yg Muslim xproduce...so no choice Beli ja yg Ada kat kedai Muslim hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. alhamdulillah semoga cherry sekeluarga dirahmati Allah S.W.T selalu, ya mmg ada brg yang kita nak pakai xder Muslim buat tapi xper janji beli kat kedai Muslim tu pun dah ok.

      Delete

Post a Comment

Follow My Twitter http://twitter.com/iskandarX @iskandarX
Follow My Facebook http://facebook.ocm/iskandarX
Follow My Blog http://feeds.feedburner.com/IskandarxSociety-MakeMoneyOnlineIskandarxStylo
Follow Me on Google ++ https://plus.google.com/u/0/102871867053782912924
Jika Artikel ini Memuaskan Hati Anda, Sila Tulis Review Untuk Kami di: http://www.alexa.com/write/review/iskandarx.com.my

Please Use Proper Words To Comment. Do not put your site or any url link inside comment box please or I will remove the comment.


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers