#BMF: Rupa-rupanya Ini Hikmahnya Kempen #BMF

#BMF: Rupa-rupanya Ini Hikmahnya Kempen #BMF yang kita tidak tahu, tidak sedari, mungkin buat buat bodo dan buat buat tak nampak sebab kepentingan politik.

#BMF: Rupa-rupanya Ini Hikmahnya Kempen #BMF


1. Rupa-rupanya ada banyaaaaaaaaaak produk-produk halal keluaran orang Islam yang selama ini tidak atau jarang diketahui, mungkin faktor pasaran kurang meluas.

2. Rupa-rupanya ada banyaaaaaaaaaaaaaaaaaaaak juga produk-produk halal keluaran orang bukan Islam tapi menggunakan nama-nama yang mengelirukan pengguna Muslim.

3. Rupa-rupanya baru kita tahu bahawa dalam keadaan orang-orang bukan Islam terutama orang Cina dan India majoriti menentang tulisan jawi, rupa-rupanya bisnesman-bisnesman mereka gunakan tulisan jawi pada produk-produk keluaran mereka untuk pasaran orang Islam.

4. Rupa-rupanya masih lagi ramai yang tak dapat bezakan di antara perkataan "sokong" dan boikot", dari level-level menteri, hingga ke ustaz-ustaz apatah lagi rakyat bawahan.

5. Rupa-rupanya ramai juga yang panas dengan kempen sokong dan utamakan produk orang Islam. Jika dari orang bukan Islam, mungkin boleh kita faham tapi ada juga dari orang Islam sendiri!

6. Ketika ada rakan-rakan Muslim yang membantah kempen BMF, ada juga rakan-rakan non-Muslim yang tak kisah pun malah menyokong kempen BMF!

7. Rupa-rupanya GSST, SST dan segala macam formula dan teori turunkan harga barang tidak berkesan, tapi BMF / BMBF mampu lakukan!

8. Rupa-rupanya selama ini rakan-rakan non-Muslim terutama kaum Cina, sudah lama mengutamakan produk atau kedai kaum mereka dalam membeli belah. Kelebihan mereka, ia dijalankan tanpa kempen tapi atas kesedaran dan asuhan dari kecil.

9. Rupa-rupanya medan ekonomi lebih mudah menyatukan orang Islam berbanding medan politik!

Ada tambahan?



Dah Try Macam-macam cara dah tapi tak jadi kaya lagi? Bukan nak jadi jutawan tapi cukup la leh kirim duit kat mak ayah dikampung, beli Ysuku, bayar deposit beli umah baru, kalau macam tu is rekemenkan klik banner diatas, depa juai panduan jadi kaya.



Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers